خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

سبزوار رتبه چهارم اهدای عضو در کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۷۳۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از رتبه قابل توجه سبزوار در مقوله اهدای عضو در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری در این باره گفت: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به واسطه ایثار و سخاوت خانواده های بیماران مرگ مغزی رتبه چهارم اهدای عضو را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه تاکنون ۵۲۰ عضو  از بیماران مرگ مغزی غرب خراسان به نیازمندان عضو پیوند شده است، اظهار داشت: تعداد ۲۵ هزار بیمار در سطح کشور در انتظار پیوند عضو هستند، با توجه به اینکه هشت عضو اصلی بدن از جمله کبد، قلب، کلیه، ... و همچنین ۵۳ عضو غیر اصلی از بیمار مرگ مغزی شده می‌تواند به بیماران نیازمند عضو اهدا گردد؛ لذا از مردم تقاضا می شود تا با عزم ملی و هم افزایی عمومی در ترویج این مقوله بشر دوستانه جهت ادامه حیات دوباره به نیازمندان به عضو فرهنگ سازی نمایند.  

سالاری همچنین افزود: از نخستین سال فعالیت اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار(۱۳۸۵) تاکنون ۱۳۴ مرگ مغزی جهت اهدای عضو به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام شده که از این افراد ۵۲۰  عضو به نیازمندان به عضو پیوند شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: از پیوندهای صورت گرفته طی سالیان اخیر تاکنون ۱۸۳ مورد کلیه، ۱۳۶ مورد قرنیه، ۱۰۵ مورد کبد، ۷۵ مورد پوست، ۹ قلب و ۳ پانکراس به بیماران نیازمند عضو به صورت رایگان اهدا شده است.  

سالاری در ادامه گفت: از فرودین ماه سال گذشته تاکنون نیز دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اعلام ۱۳ مورد مرگ مغزی به ۵۵ بیمار که مدت ها در لیست انتظار بودند پیوند عضو داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز