خبرگزاری کار ایران

مشهد الگوی شهر بازارهای موقت در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۷۹

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: مشهد رتبه سوم جهانی از نظر وسعت و رتبه دوم جهان از نظر تعداد غرفه را در بازار موقت دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدجواد مشیری اظهار داشت: بازارهای موقت در دنیا با سه شاخص اصلی تعداد بازدید کننده، وسعت و تنوع اقلام قابل عرضه رتبه بندی می‌شوند و بازار شهید شوشتری مشهد رتبه سوم جهانی از نظر وسعت و رتبه، دوم جهان از نظر تعداد غرفه با 45هزار قلم کالا تنوع دارد. 

وی افزود: رتبه اول جهانی مربوط به بازار موقت چاتوچاک تایلند در شهر بانکوک با 15 هزار غرفه و 14 هکتار وسعت است و بازار خیابان پتالینگ شهر کوالالامپور کشور مالزی با رقابتی نزدیک با ایران در رتبه دوم قرار دارد.

مشیری ادامه داد: رتبه های بعدی به ترتیب مربوط به شب بازار شهر زنگبار در کشور تانزانیا، بازار موقت شی لین در شهر تایپه تایوان و بازارموقت دیچموند در کشور کانادا است.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در پایان بیان کرد: تمرکز بر تسهیل فضای کسب و کار خرد و ارتقاء محیط کسب و کارهای خرد در سطح بازارهای موقت از برنامه های اصلی سازمان است و امیدواریم این فرصت در آینده ای نزدیک تبدیل به یکی از عوامل توسعه اقتصاد خرد در مشهد و بالارفتن آمار اشتغال باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز