خبرگزاری کار ایران

تصویر شکارچی مخفی برای دومین بار در بردسکن ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۷۲

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بردسکن در خراسان رضوی گفت: حضور یک قلاده گربه وحشی موسوم به گربه "کاراکال" که به شکارچی مخفی و شبگرد معروف است، از طریق دوربین‌های تله‌ای برای دومین بار در بردسکن مستندسازی شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی اصغر حمزه‌پور رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بردسکن با اشاره به ثبت تصاویر این گونه جانوری در عرصه‌های طبیعی شهرستان بردسکن، خاطرنشان کرد: این تصاویر با دوربین تله‌ای به ثبت رسیده و نویدبخش ازدیاد نسل این گونه جانوری در این منطقه است.

وی افزود: با وجود پراکندگی این‌گونه حمایت و حفاظت شده، امسال برای دومین بار تصویر این حیوان در دو نقطه طی دو روز متوالی در محدوده کال سبز واقع در منطقه حفاظت شده درونه شهرستان بردسکن، ثبت شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بردسکن یادآور شد: حضور این گونه برای اولین بار در مهرماه سال جاری در مناطق عشایری دهان قلعه از توابع بخش انابد توسط دوربین تله‌ای ثبت شده بود.

حمزه‌پور با اشاره به نصب چند آبشخور و برگزاری کلاس‌های آموزشی اقشار مختلف محلی برای حفاظت از عرصه‌ها و خود این‌گونه جانوری، افزود: تمامی تمهیدات لازم برای حفظ این‌گونه ارزشمند از گربه‌سانان، در این منطقه حفاظت شده اندیشیده شده است.

وی گفت: این حیوان به‌شدت منزوی است و تنها زندگی می‌کند و، چون بیشتر مواقع در شب‌ها حرکت می‌کند، به شبگرد معروف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز