خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دانش‌بنیان‌ها در انتظار مشوق‌های حمایتی و معافیت‌ها/ روش‌های نوین تأمین مالی را دنبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۰۸۸

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: رویکرد حمایتی مدیریت شهری از حوزه‌های دانش‌بنیان شکل گرفته و قطعا با تفاهم‌نامه‌های مربوطه ادامه می‌یابد.

محمود عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در این دوره، براساس سیاست‌گذاری‌های شورای ششم، رویکرد و توجه ویژه‌ای نسبت به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و سوق دادن شهرداری در این مسیر دارد، اظهار کرد: به منظور حل مسائل و مشکلات شهری باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت و به سمت شیوه‌های نوین تأمین مالی رفت.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد باورمند به حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان است، افزود: نکته حائز اهمیت این است که این حمایت باید از مسیر درست و با بهره‌گیری از ابزارهای مناسب خود انجام شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بخشی از این رویکرد ذیل معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در بسترهایی همچون کارخانه نوآوری و صنایع خلایق دنبال می‌شود و حوزه اقتصادی شهرداری نیز به سهم خود در این مسیر گام برمی‌دارد.

عیدی با بیان اینکه اقتصاد امروز با تکیه بر سرمایه‌های فیزیکی تعریف نمی‌شود، تصریح کرد: موضوع دانش‌بنیان و نوآوری نیز فقط محدود به یک عرصه خاص نیست، چراکه تمام عرصه‌های زندگی بشری را دربرمی‌گیرد. اگر می‌خواهیم در عرصه اقتصاد، حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از ابزار دانش‌بنیان و نوآورانه بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی در این دوره برنامه‌ریزی کرده است تا به سمت اقتصاد نوآورانه بر پایه فعالیت‌های دانش‌بنیان گام بردارد، تصریح کرد: شعار ما، "مشهد؛ مهد فناوری و دانش‌بنیان" است و برهمین اساس رویدادهایی را نیز در حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد تاکید کرد: مشهد، شهر امام رئوف و منتسب به عالم آل محمد (ص) است؛ لذا این شهر باید در عرصه علم و فناوری و دانش، سرآمد باشد، در همین راستا فعالیت‌های متعددی را آغاز کرده‌ایم که یکی از آنها تعامل با صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی بوده است.

عیدی افزود: رویکرد حمایتی مدیریت شهری از حوزه‌های دانش‌بنیان شکل گرفته و قطعا با تفاهم‌نامه‌های مربوطه ادامه می‌یابد و اگر بتوانیم؛ در عرصه سرمایه‌گذاری به اندازه بضاعت خود نقش‌آفرینی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز