خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

اموال تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۴۷۷

رئیس کانون بازنشستگان کارگری مشهد گفت: تمامی اموال و ملک سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی است و کسی حق دست درازی به آنها را ندارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، قربانعلی رمضانی رئیس کانون بازنشستگان کارگری مشهد در این زمینه افزود: از دولت تقاضا داریم جلو دست درازی به اموال سازمان را بگیرد و نگذارد در امور متعلق به تامین اجتماعی از جمله بانک رفاه و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و دیگر امور دخالت شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی دولت باید به همه مردم سرانه درمان بپردازد، امروز کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و مراکز درمانی دولتی سرانه درمان دریافت می‌کنند، اما دولت ها بابت بیمه‌شدگان و مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ریالی پرداخت نمی‌کنند.

همچنین دبیر کانون بازنشستگان کارگری اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه اختلاف حقوق بازنشستگان با حقوق واقعی بسیار زیاد است، افزود: پارسال شورای عالی کار در خصوص حقوق بازنشستگان تصمیم بسیار خوبی گرفت اما تورمی که ایجاد شد اثر آن تصمیم را کمرنگ کرد. امسال هم منتظر تشکیل شورای عالی کار هستیم تا بهترین تصمیم در این زمینه گرفته شود.

رحمت الله پورموسی ادامه داد: امیدواریم بر اساس قانون کار و به میزان تورم اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار و همچنین در نظر گرفتن سبد معیشتی حقوق بازنشستگان افزایش یابد و در کنار آن تورم هم کنترل شود.

دبیر کانون بازنشستگان کارگری اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: متناسب سازی حقوق که در برنامه ششم توسعه مطرح شده یک قانون موقت است و با توجه به فراز و نشیب اقتصاد نیازمند یک قانون کلی و مستمر در این خصوص هستیم.

نایب رئیس کانون بازنشستگان کارگری خراسان رضوی هم گفت: با افزایش نرخ تورم و هزینه‌های زندگی آمار حداقل بگیران تأمین اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و اکنون افزون بر ۷۰ درصد آنها به عنوان حداقل بگیر و در زمره اقشار آسیب پذیر قرار دارند.

محمد درویشی افزود: انتظار می رود وقتی کارکنان ۳۰ سال حق بیمه خود را پرداخت می کنند، در دوران بازنشستگی هم سازمان تامین اجتماعی همه وظایف خود را در بخشهای مختلف از جمله درمان انجام دهد.

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته کشور نیز در این خصوص گفت: کانون های بازنشستگی رابط بین مسئولان و بازنشستگان برای طرح مشکلات هستند.

علی اصغر رضایی ادامه داد: مسئولان در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال های گذشته کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشتند که بیشترین صدمه به قشر بی پناه و ضعیف کارگر و مستمری بگیر تأمین اجتماعی وارد شده است.

وی با بیان اینکه با مستمری های در نظر گرفته شده نمی توان یک زندگی را اداره کرد، افزود: داشتن یک زندگی، درمان و معیشت قابل قبول جزو خواسته های ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز