خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

فقدان مطالعات آسیبی برای تمام حوزه‌های عملکردی شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۸۶۸

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقصان در مطالعات و عدم پیشرفت فاز صفر پروژه‌ها، آسیبی است که همه حوزه‌های شهرداری را درگیر کرده و دغدغه بزرگی است که حتی عملکرد سنوات آتی را هم تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین حسامی در جلسه کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی از فازهای هر پروژه، فاز صفر بوده که مرحله شناسایی و یا امکان‌سنجی محسوب می‌شود، اظهارکرد: در واقع در این فاز به دنبال شناسایی و مطالعه پروژه از ابعاد و جنبه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فنی، مالی، زیست محیطی و ... است.

وی گفت: بررسی تجارب چندین ساله در مدیریت شهری به درستی بیانگر اهمیت بالای فاز مطالعاتی برای تمامی پروژه‌هاست و برهمین اساس، توجه به مطالعات را اساس و پایه تعریف تمامی اقدامات شهرداری تعریف کردیم تا آغاز هر پروژه اجرایی مشروط به برخورداری از مطالعات جامع و همه‌جانبه باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این دقت نظر و حساسیت شورای ششم نسبت به فاز مطالعات پروژه‌های شهری، نشان می‌دهد که به دنبال تعریف و اجرای اصولی پروژه‌ها هستیم و نهایت بهره‌وری را باید از سرمایه‌های شهر داشت.

حسامی با اشاره به آغاز فرآیند بررسی اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر، تصریح کرد: یکی از کاستی‌های جدی عملکردی حوزه‌های مختلف شهرداری، معطوف به فاز مطالعات است؛ بسیاری از پروژه‌های شهری به دلیل عدم پیشرفت در فاز مطالعات، بلاتکلیف مانده و پیشرفتی نداشته‌اند.

وی گفت: این معضل جدی را در شرایطی از سوی حوزه مطالعات شهرداری شاهد هستیم که یکی از تاکیدات اساسی شورای ششم در این خصوص، تسهیل و بازنگری در فرآیندهاست.

حسامی افزود: نقصان در مطالعات و عدم پیشرفت فاز صفر پروژه‌ها، آسیبی است که همه حوزه‌های شهرداری را درگیر کرده و دغدغه بزرگی است که حتی عملکرد سنوات آتی را هم تهدید می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر نظام‌نامه مطالعات شهرداری مشهد اصلاح و روند توسعه‌ای شهر از شتاب مطلوبی برخوردار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز