خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

اشتغال زایی باید در قالب زنجیره تولید باشد/ ایجاد هزار و ٢٠٠ شغل در حاشیه‌ شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۴۵۶

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی باید در قالب زنجیره تولید باشد تا بتوان به پایداری و نتیجه‌بخش بودن آن امیدوار بود.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین صاحبی در جلسه کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه‌شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: طبق گزارش‌های ارائه شده از ابتدای امسال تا کنون حدود هزار و ٢٠٠ شغل در حاشیه‌شهر ایجاد شده‌است. 

وی افزود: اگر اشتغال‌زایی در قالب زنجیره تولید باشد و به سمتی حرکت کنیم که اشتغال‌زایی در راستای تامین نیاز زائر باشد، می‌توان گفت که به شکل موثر اشتغال ایجاد شده است. 

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه‌شهر شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در حوزه عملکرد مدیریت‌شهری در حاشیه‌شهر در گزارش تفریغ از هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان، ۶١ درصد عملیاتی شده است که این میزان برای شورای ششم و کمیسیون حاشیه‌شهر قابل پذیرش نیست. 

صاحبی بیان کرد: در موضوع پروژه های زودبازده، قرار بود این پروژه ها تا پایان آبان ماه به اتمام برسد اما طبق گزارش شهرداری، پیشرفت پروژه های زودبازده ٨٠ درصد است و اگر بخواهیم پیشرفت مجموع پروژه های زودبازده را محاسبه کنیم به عدد ۵٠ درصد می رسیم و این وضعیت قابل قبولی نیست. 

وی گفت: در حوزه تملک ها در سال ١۴٠١ بودجه پیش‌بینی شده ٧٧٠ میلیارد تومان بوده است که از این مقدار ٢۵٠ میلیارد را به حوزه عمرانی اختصاص داده‌اند و ١٠٣ میلیارد تومان را نیز به بازآفرینی تخصیص داده‌اند که میزان عملیاتی شدن بودجه در بازآفرینی تنها ٢٠ درصد است و برای ۴١۵ میلیارد باقی مانده از این بودجه هیچ گزارشی ارائه نشده است. 

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده لازم است در عملکرد حوزه حاشیه‌شهر مدیریت‌شهری، بازنگری جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز