خبرگزاری کار ایران

استاندار :

صدور 14 هزار پروانه کسب در خراسان رضوی / تصمیم گرفتیم هیچ واحد اقتصادی و کارخانه ای تعطیل نشود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۶۰۸

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تحلیل ترکیب شغلی در استان از صدور ۱۴ هزار پروانه کسب در مشاغل مختلف خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در قرارگاه اشتغال خراسان رضوی اظهار کرد: در موضوع اشتغال استان کارهای بسیار خوبی انجام شده است ولی متاسفانه بنا به برخی مشکلات در سامانه های آماری ثبت نشده است که این موضوع باید به سرعت پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود ۱۴ هزار پروانه کسب در صنوف مختلف استان صادر شده است که هفت هزار پروانه آن در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: اشتغال استان باید مبنتی بر جریان تولید پیگیری شود، البته اشتغال مبنی بر تسهیلات که توسط نهادهای حمایتی انجام می شود نیز لازم به پیگیری است.

نظری همچنین در قرارگاه تامین مالی گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در بخش اقتصادی و در بدو ورود به خدمت به عنوان استاندار انجام شد، پیگیری مرکز رصد و هدایت بخش اقتصادی استان برای شناخت جریان اقتصادی بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس برنامه ریزی صورت گرفت تا با شکل گیری قرارگاه تامین مالی، جریان اقتصادی استان نیز با هدف رصد و پایش فعالیت‌های این حوزه انجام شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر عقب ماندگی‌های این استان در قرارگاه به دست آمد تا با برنامه ریزی صورت گرفت مسیر اقتصادی استان مشخص و اصلاح شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تصمیم گرفته شد تا در مسیر اقتصادی استان، هیچ واحد اقتصادی و کارخانه ای تعطیل نشود و از سوی دیگر بهبود و افزایش بهره وری در صنایع پیگیری شد و سپس ایجاد ظرفیت های جدید مورد تاکید قرار گرفت. برهمین اساس فهرست نیازمندی‌های صنایع، کشاورزی و حوزه گردشگری استان به دست آمد و برای تامین منابع مالی آنها برنامه ریزی شد تا در نهایت بدهکار بیکار در استان نداشته باشیم.

نظری گفت: بر همین اساس باید فهرست واحدهای تولیدی که به منابع مالی نیاز دارند با همکاری بانک های استان باید مورد بررسی قرار گیرند زیرا باید نیاز و مسئله استان، محور اولویت ها باشد؛ همچنین منابع باید به سمت هدف اقتصادی و رفع مشکل هدایت شود زیرا، اصالت بر رفع مشکل است و نه توزیع منابع بانکی.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جریان اقتصادی  کشور دچار چالش است و برای حل آن باید از اقدامات کمکی همچون ستاد تسهیل بهره برد افزود: دولت سیزدهم بر مولد سازی واحد های راکد تاکید بسیار دارد و برای انجام این موضوع باید کار جهادی انجام داد از این رو لازم است تا برای برخی از حرکت ها در سطح استان، ظرفیت سازی شود تا جریان اقتصادی در استان و کشور متحول شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز