خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری:

پیگیر تحقق مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری به مشهد هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۸۲۱

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور به مشهد و خراسان رضوی در یک سال گذشته، ۲۰۰ طرح مصوب شد که ۲۱ مصوبه آن قابل احصاء در مجموعه شهرداری و سازمانهای وابسته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی قناویزچی با بیان اینکه مشهد سالیانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان است، خاطرنشان کرد:  شاخص‌ترین وظیفه شهرداری خدمت رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع)  است که در همین راستا یکی از وظایف این اداره کل احصاء و  پیگیری مصوبات و قوانین تامین مالی تا حصول نتیجه است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است از این رو حمایت های دولت و هم افزایی دستگاههای مختلف می تواند کمکی شایان به بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات شهرداری به شهروندان شود و در ادامه کاهش بار مالی را برای این نهاد به ارمغان آورد. 

قناویزچی افزود: با حمایت رئیس جمهور و هیأت دولت در سفر استانی خود به مشهد، مصوبات و اعتباراتی به مشهد تخصیص داده شد که توسط کارگروه تشکیل شده در این اداره کل درحال پیگیری و احصاء است.  

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و دولت سیزدهم به مشهد و  استان خراسان رضوی در دی‌ماه سال۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ افزود: در این سفرها  ۲۰۰ طرح به شرح: ۱۸۳ پروژه در استان در ۷ محور زیربنایی، آب و خاک و کشاورزی، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، رفاه اجتماعی و اشتغال، فرهنگی- آموزش- ورزشی و امنیتی- قضایی -اجتماعی و ۱۷ مصوبه شورای ملی زیارت مصوب شد.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط کارگروه تشکیل شده در  این اداره کل، از این مصوبات ۲۰۰ مصوبه در حوزه های زیارت، زیربنایی، کشاورزی، رفاه اجتماعی و اشتغال، فرهنگی- آموزشی و ورزشی قابل احصاء در مجموعه شهرداری است که می تواند حدود ۴۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال آورده مالی برای شهرداری مشهد به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه روند اجرایی بخشی از مصوبات حدود سه سال به طول خواهد انجامید؛ افزود: محقق شدن مفاد این ۲۱ مصوبه نیازمند پیگیری های درون سازمانی و برون سازمانی است که بخش درون سازمانی این مصوبات، از مجموعه داخلی شهرداری و سازمانهای وابسته و بخش برون سازمانی آن از طریق دستگاههای اجرایی، وزارت خانه های مربوطه و سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور با جدیت از سوی این اداره کل تا حصول نتیجه در حال پیگیری است.

قناویزچی با اشاره به مهم ترین مصوبات سفر رئیس جمهوری به مشهد در قالب شورای ملی زیارت گفت: به استناد مصوبه شورای ملی زیارت مقرر شد تا سقف ۶۰۰۰ میلیاردتومان برای تکمیل خط ۳ و اجرای خط ۴ متروی مشهد از محل منابع عمومی و فروش اوراق مشارکت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل فروش نفت و توسط شهرداری مشهد از طریق اوراق مشارکت و سایر منابع در  سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای کمک به عمران شهرداری های سطح استان از محل ردیف های بودجه اعتبارات وزارت کشور در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است؛ گفت: اختصاص هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل  و نقل عمومی مشهد وفق مصوبه شورای ملی زیارت در سال های ۱۴۰۱ ، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به مشهد بوده است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد اظهار داشت: در خصوص این مصوبات مکاتبه و درخواست اعلام نظر از حوزه تخصصی در شهرداری و معرفی نماینده جهت پیگیری توسط حوزه تخصصی در شهرداری انجام شده است؛ همچنین پیگیری هایی توسط نماینده شهرداری با همراهی نماینده حوزه تخصصی از سازمان برنامه و بودجه استان و استانداری خراسان رضوی و نماینده شهرداری و همراهی نماینده حوزه تخصصی از سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: تحقق این مصوبات و شناسایی ظرفیت ها نیازمند پیگیری مستمر و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز