خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد؛

پیش‌بینی ورود هشت میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر به خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۸۶۴

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود این استان و شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد که رقم چشمگیری است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: سال ۹۸ در این ایام مشهد الرضا میزبان پنج میلیون زائر بود. برای دهه پایانی صفر امسال پیش بینی شرایط متفاوتی را در مقایسه با سالهای اخیر داریم و پس از ۲ سال شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن سفرها در این مدت، شاهد افزایش حضور زائران نسبت به سال های قبل در ایام پایانی ماه صفر به مشهد خواهیم بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای خدمت به زائران پایان ماه صفر از خرداد ماه شروع شده است و با بسیح همه ظرفیتها در حوزه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شاهد افزایش خدمت رسانی در این زمینه هستیم.

گنابادی نژاد افزود: اسکان از مهمترین اولویتهای این ایام است که با توجه به حضور زائران به صورت هیات، کاروان و نیز زائران پیاده درهمه بخشها پیش‌بینی ارائه خدمات صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۲۸ هزار نفر -شب است اما نیاز ما در این بخش بسیار بیشتر است و تمامی ظرفیتها و امکانات اسکان دیگر از جمله مدارس و حسینه‌ها برای میزبانی و اسکان تامین شده و امسال برای نخستین  بار تعداد ۸۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر -شب برای این منظور پیش‌بینی شده است و بر این اساس افق اسکان با ظرفیت ۶۰۰ هزار نفر در شب را پیش‌بینی می کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: درحوزه تامین ارزاق عمومی نیز طبق دستور ویژه استاندار به معاونت اقتصادی و فرمانداری، ادارات کل غله، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تامین ارزان ۱۵ قلم عمده کالا را طی این ایام انجام می‌ دهند.

گنابادی نژاد افزود: در این راستا شبکه توزیع مناسب و در دسترس برای زائران پیش بینی شده و نظارت موثر و قوی نیز برقرار است ضمن این که توزیع کالا با محوریت توجه به کیفیت، کمیت، فراوانی و قیمت مناسب در دستور کار است که در قالب پایگاههای توزیع ارزاق پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه نانوایی‌ها نیز ایجاد غرفه‌های توزیع نان و استقرار نانوایی‌های سیار توسط فرمانداری مشهد در حال برنامه‌ریزی اجرایی است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت حضور و نقش آفرینی مردم در این راستا گفت: علاوه بر مردم استفاده از همه ظرفیتهای ملی برای میزبانی شایسته ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز