خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مطرح کرد؛

حمایت شورای شهر مشهد از طرح های دانش بنیان/ توسعه اقتصادی شهر مستلزم حضور سرمایه‌گذاران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۶۲۲

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: پشتیبان شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری هستیم و برای حل مسایل و معضلات این کلانشهر روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین حسامی افزود: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، طبق تاکیدهای مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه دارد چرا که بهره‌گیری از علم روز و فناوری ضرورتی برای اداره بهتر شهر است.

وی اضافه کرد: گام برداشتن در این مسیر مستلزم سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری دقیق و مدونی است و باید به بیان رویکرد حمایتی خود از حوزه‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان بپردازیم و فعالان این عرصه بدانند که مدیریت شهری حامی و در کنار آنها است.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: محورهای مختلفی می‌تواند زمینه و بستر فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی چون مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک و ارتقای بهره‌وری می‌تواند اجرایی شود.

حسامی افزود: در شهر مشهد، فرصت‌های بی‌نظیری چون کارخانه نوآوری وجود دارد و به واسطه دانشگاه‌ فردوسی مشهد از حیث بدنه متخصص دانشگاهی نیز شرایط بسیار مطلوبی داریم که باید به بهترین شکل از آن بهره گرفت.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی را می‌توان در سایه توجه به فناوری و نگاه فناورانه محقق ساخت و برای تحقق این مهم، باید به سمت بسط، توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر اساس همین رویکرد و نگاه از شهرداری خواسته‌ایم که به واسطه تعریف مدل‌های جدید، شرایط حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در مشهد را تسهیل کند.

حسامی افزود: باید توجه داشت که در سبد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد، طیف و دامنه وسیعی از ظرفیت‌ها گنجانده شده است که می تواند پاسخگوی نیازهای مختلفی باشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند با شناسایی و احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد، براساس حیطه کاری و تخصص خود سرمایه‌گذاری کنند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: تعاملات بین مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران باید بر مبنای بُرد - بُرد باشد و منافع طرفین در نظر گرفته شود. بی‌شک، توسعه اقتصادی شهر مستلزم حضور سرمایه‌گذاران است و در این راستا باید جذابیت‌های لازم را نیز فراهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز