خبرگزاری کار ایران

٩٢ درصد طرح های اشتغال زایی کمیته امداد در کشور اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۹۹۰

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده مشخص شد که ۹۲.۷ درصد طرح ها در سال گذشته اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کاشمر با اشاره به اینکه در جمعیت بالای ۱۵ سال کشور ۳۱.۳ درصد مردان دنبال کار نیستند، گفت: بیکار به فردی گفته می شود که به دنبال کار است اما شغلی پیدا نمی کند، لذا در حال حاضر از هر ۱۰۰ نفر جمعیت بالای ۱۵ سال در کشور ۳۱ نفر به دنبال کار نیستند.

مرتضی فیروزآبادی با تاکید بر این که باید نسبت به این ارقام و اعداد یک اقدام فرهنگی در شرایط کنونی جامعه انجام شود، افزود: ۸۶.۷ درصد بانوان نیز دنبال کار نیستند، لذا نباید کار بانوان را در مقابل فرزند داری و خانواده داری تعریف نکنیم، چرا که همه متناسب با شرایطی که دارند باید کار کنند. وی با اذعان به اینکه اگر قرار است به رشد ۸درصدی برسیم باید همه به دنبال کار باشند، اظهار کرد: کار در اسلام تنها معیشت نیست، بلکه در قانون اساسی کار و اشتغال به صورت کامل تعریف شده است. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ادامه داد: در اصل ۴۳ قانون اساسی مبنای اشتغال را خوداشتغالی قرار داده است، لذا هر فردی که می خواهد کار کند  باید از طریق در اختیار قرار دادن وسایل کار و تسهیلات بدون بهره زمینه آن را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات بدون بهره توسط کمیته امداد در راستای اجرای قانون است، ابراز کرد: سهم تسهیلات پرداختی در حوزه های اشتغال و ازدواج در بخش های مختلف مشخص است لذا با توجه به اینکه منابع مشخصی در این حوزه وجود دارد، هیچ نسبت تورمی ایجاد نمی کند، بلکه قانون با تعیین منابع و نحوه اختصاص آن اجازه کاهش یا افزایش نقدینگی را نمی دهد.

فیروزآبادی با اشاره به اختصاص حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال و ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه ازدواج اذعان کرد: سهم و اثر این تسهیلات در تورم و ناطرازی بانک ها بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به بازدید ۱۰درصد از طرح های ایجاد شده در سال گذشته طی دو ماه ابتدای امسال گفت: در این مدت از ۴ هزار طرح بازدید شد که بر اساس گزارش های ارائه شده مشخص شد که ۹۲.۷ درصد طرح هایی که در سال گذشته اجرایی شده است پول به هدف اصابت کرده است. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با یادآوری اینکه در پرداخت تسهیلات موضوع کیفیت را اصل قرار دادیم، خاطر نشان کرد: تلاش کردیم تمام اختیارات لازم به مدیران کل در استان‌ها تفویض شود تا با این اقدام امسال دست مدیران استان‌ها در خصوص فعالیت‌های مربوط به ایجاد اشتغال نسبت به سال گذشته بازتر است. 

 رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد استان نیز با بیان اینکه در خانواده‌های کمیته امداد بار تکفل بالاست و فقر موجود در خانواده‌های مجموعه کمیته امداد در حال زنانه شدن است، خاطر نشان کرد:  نمی‌توان به زنان مطلقه یا خانواده‌هایی که سرپرست‌شان فوت کرده و یا آن‌هایی که متارکه کرده‌اند، تسهیلاتی بدهیم و بخواهیم که دور از فرزند و خانواده مشغول به کار شوند. بدون شک در چنین وضعیتی آنان در مسائل تربیتی خانواده دچار مشکل می شوند.

وی با اذعان به اینکه از ۸ چالشی که در حوزه اقتصادی خانواده‌ها در کشور وجود دارد، یکی از آن وام و اشتغال است و تنها نباید نبود اشتغال را عامل همه مشکلات بدانیم، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ کار در جامعه ارتقا یابد، بنابر این اگر انواع آموزش‌ها را ارائه و تسهیلات لازم را پرداخت کنیم اما فرهنگ را ارتقا ندهیم، بدون شک اتفاق خاصی رقم نخواهم خورد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرهنگ عمومی جامعه زنده و احیاء نیست، خاطر نشان کرد: تا مادامی که فرهنگ کار را در کشور زنده و احیاء نکنیم و به سمت کار و تلاش نرویم، شاهد فقر خواهیم بود. آنچه اکنون در کشور مشکل‌ساز شده، این است که بسیاری دنبال کار راحت هستند وگرنه در بسیاری از فرصت‌های کاریابی‌ جای خالی وجود دارد.

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: یک صندوق ریسک پذیر در کمیته امداد ناظر بر فعالیت هایی که این مجموعه انجام می دهد حمایت شود تا این اشتغالی که در آینده ایجاد می شود بر مبنای خلاقیت باشد تا منجر به کارآفرینی مبتنی بر دانش باشد.

میردایی صراف افزود: این آمادگی را داریم که این مهم را از کاشمر آغاز کنیم و در ادامه به استان و کشور توسعه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز