خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران شیشه ایمنی طوس خبر داد:

تلاش چهارساله کارگران طوس برای دریافت معوقات ۱۵ ماهه و سنوات

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۸۴

کارخانه شیشه ایمنی «طوس» که از سال ۸۷ دچار بحران اقتصادی و به تبع آن کمبود منابع مالی شده بود نتوانست معوقات ۱۵ ماهه کارگران خود را پرداخت کند و کارفرما با تعطیلی کارخانه در فروردین ماه سال ۸۹ تمامی ۶۰ کارگر شاغل را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرد.

نماینده کارگران کارخانه شیشه ایمنی «طوس» از پرداخت نشدن ۱۵ ماه حقوق کارگران با وجود تعطیلی کارخانه طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: این واحد با وجود آنکه ۱۵ ماه از حقوق کارگران را نپرداخته بود در فروردین سال ۸۹ به سبب کمبود منابع مالی تعطیل اعلام شد

«الله یار موحدی نیا»، عضو سابق شورای اسلامی کارگران این کارخانه «معوقات حقوقی کارگران را مربوط به سال‌های ۸۷ تا ۸۹» دانست و به ایلنا گفت: کارخانه شیشه ایمنی «طوس» که از سال ۸۷ دچار بحران اقتصادی و به تبع آن کمبود منابع مالی شده بود نتوانست معوقات ۱۵ ماهه کارگران خود را پرداخت کند و کارفرما با تعطیلی کارخانه در فروردین ماه سال ۸۹ تمامی ۶۰ کارگر شاغل را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرد.

نماینده کارگران در مورد سایر معوقات حقوقی کارگران اضافه کرد: کارگران تا کنون نتوانسته‌اند حق سنوات خدمت خود را از کارفرما دریافت کنند.

موحدی‌نیا طلب کارگران بابت سنوات دوران خدمت‌شان را ۸ تا ۱۳ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه این واحد به سازمان تامین اجتماعی و بانک صادرات نیز بدهکار است، اظهار داشت: میزان بدهی بانکی این کارخانه به بانک صادرات حدود دو میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان است و همچنین به تامین اجتماعی نیز حدود ۶۰۰ میلیون تومان بدهی دارد.

موحدی نیا با اشاره به اینکه قرار بود بخش زیادی از معوقات حقوقی کارگران از فروش اموال کارخانه تامین شود گفت: با توجه به اینکه این کارخانه و اموال آن بابت بدهی کارخانه به بانک صادرات در رهن و توقیف بانک صادرات است، امکان توقیف و فروش این اموال به نفع کارگران مقدور نیست.

به گفته نماینده کارگران، کارخانه در طول مدت زمان تعطیلی رها شده و کلیه تجهیزات و ابزار تولید آن با وجود داشتن نگهبان در حال غارت شدن است.

این کارگر در بخش پایانی سخنان خود سوءمدیریت در این واحدهای تولیدی را باعثبحرانی‌تر شدن وضعیت این واحد دانست و در ادامه پیرامون سوابق اعتراضی کارگران گفت: کارگران در طول این پنج سال گذشته تجمعات متعددی را در مقابل اکثر نهاد‌های دولتی انجام داده‌اند که آخرین آن روز جمعه دهم آبان ماه سال جاری در مقابل درب کارخانه بود که طبق معمول نتیجه‌ای حاصل نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز