خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ارائه طرح و ایده پردازی اوسک به تنهایی کافی نیست/ ضرورت کمک اوسک برای هماهنگی بین صادرکنندگان زعفران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۱۲۶

معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: تشکیل سازمان جهانی زعفران عملی نیست و تشکل‌های قانونی زعفران در کشور با چنین پیشنهادی موافق نیستند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از مشهد، علی شریعتی رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی مشهد گفت: لازمه رسیدن به مقام بالای تولید و ارزش افزوده زعفران ایرانی  در جهان، تعهد ارزی لازم است. در بخش خصوصی رقابت در حوزه زعفران زیاد است و مجریان طرحی همچون اوسک باید کمک کنند تا انسجام و هماهنگی بین صادرکنندگان صورت بگیرد، لذا طرح دادن و ایده پردازی اوسک به تنهایی کافی نیست.

وی ادامه می‌دهد: سهم تولید کننده زعفران  بین ۸۰ تا ۸۵ درصد است که با نوسانات ارزی تغییر می‌کند.

امید گیلان پور معاون توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه با رشد تولید زعفران تشکل‌هایی همچون شورای ملی زعفران و اتحادیه ملی صادرکنندگان زعفران نقش بسیار موثری دارند می‌افزاید: با توجه به اینکه دولت‌ها نمی‌توانند در مالکیت محصول زعفران مداخله‌ای داشته باشند، فقط در امر سیاست‌گذاری و مدیریتی نقش تسهیل‌گر و حمایت کننده دارند.

معاون وزارت جهاد کشاورزی ادامه می‌دهد: بر این اساس تشکیل اوسک عملی نیست و تشکل‌هایی که به آن‌ها اشاره شد با چنین پیشنهادی موافق نیستند.

محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه شورای ملی زعفران هیچ اطلاعی از طرح اوسک که فاقد جنبه علمی است و قابلیت اجرایی شدن ندارد،گفت: بهتر آن است به جای مطرح کردن چنین تشکل هایی  در زمینه مدیریت بازار و بازاریابی تمرکز کنیم تا به عنوان تولید کننده برتر دنیا بتوانیم به نفع کشاورزان زحمتکش زعفرانکار، تعیین کننده قیمت زعفران ایران باشیم.

وی اظهارداشت: با برند سازی و جایگاه یابی زعفران ایران می‌توانیم به ساماندهی بازار زعفران در داخل کشور بپردازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز