خبرگزاری کار ایران

زعفران برخی شهرها به نام قائنات به فروش می رسد

نماینده قائنات: وزارت کشاورزی در زمینه زعفران نظارت جدی کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۶۷۵

نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان اینکه زعفران برخی شهرها بنام قائنات به فروش می‌رسد، گفت: عدم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به فرآوری زعفران مانعی برای ارزآوری بهینه در این راستا است.

به گزارش ایلنا فرهاد فلاحتی، درباره وضعیت زعفران در کشور، گفت: کیفیت زعفران قائنات ازنظر وضعیت استاندارد تولید حفظ شده است و این امر باعث می‌شود زعفران دیگر مناطق کشور نیز به نام زعفران قائنات بفروش برسد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: ممانعتی برای تولید زعفران در مناطق مختلف کشور وجود ندارد، اما چرخه کامل زعفران در کشور نیازمند تعریف است  زیرا متأسفانه چرخه زعفران در کشور به طریق کامل وجود ندارد.

وی ادامه داد: صادرات زعفران بر مبنای توسعه فرآوری این محصول ناب باید شکل بگیرد تا بتوان از محصولی همچون زعفران درآمد با ارزش افزوده کسب کرد.

فلاحتی افزود: ارائه زعفران قائنات با بسته‌بندی شکیل می‌تواند، طلای سرخ را با ارزش افزوده بالا در عرصه بین‌المللی به فروش برساند؛ بنابراین باید نگاه ویژه به صنایع تبدیلی و فرآوری محصول داشته باشیم.

وی ادامه داد: زعفران قائنات توان و ظرفیت بالا برای حضور در بازارهای اروپایی و آسیایی دارد و درآمدزایی بهینه‌ای ایجاد خواهد کرد؛ اما متأسفانه هنوز زعفران ناب ایرانی روی دست کشاورزان می‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت جهاد کشاورزی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: فرآوری زعفران در کشور به نحو مطلوب شکل نگرفته است این در حالی است که سیستم دانش‌بنیان کشور جدی به این عرصه ورود نکرده و از همین رو کاشت، داشت و برداشت زعفران در کشور ما سنتی است؛ بنابراین باید فکر اساسی برای محصولی همچون زعفران کرد.

فلاحتی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه زعفران نظارت جدی کند تا بتوان زعفران را با برند شناخته شده اقتصادی در دنیا معرفی کند.

وی با بیان اینکه زعفران برخی شهرها به نام قائنات به فروش می‌رسد یادآور شد: عدم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به فرآوری زعفران مانعی برای ارزآوری بهینه در این راستا است./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز