خبرگزاری کار ایران

اعلام محدودیت‌های ترافیکی محدوده حرم امام در مراسم ارتحال

کد خبر : ۱۷۳۰۴۴

برپایی چادر داخل پارکینگ‌ها توسط مردم ممنوع است و همکاران انتظامی و عوامل انتظامات ستاد برگزاری مراسم از برپایی چادر جلوگیری می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی و توقف خودروها در اطراف حرم را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تیمور حسینی در نشست خبری پیرامون تمیهدات ترافیکی پلیس راهور در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان اینکه از ساعت ۷ روز سیزدهم خردادماه عوامل راهنمایی و رانندگی در محدوده و اطراف حرم مطهر و بزرگراه‌ها مستقر می‌شوند، گفت: به کاروان‌ها توصیه می‌شود که به صورت انفرادی حرکت نکرده و به گونه‌ای مسیر را طی کنند که قبل از شروع مراسم در پارکینگ‌های تعیین شده حضور داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ‏، با اشاره به اینکه از ساعت ۱۷ روز سه شنبه به تاریخ سیزدهم خردادماه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در معابر اعلامی خواهیم داشت، افزود: کاروان‌ها صرفا برابر مسیر‌های اعلامی و در مسیر مجاز پیش‌بینی شده به پارکینگ‌های ده گانه باید تردد کنند و در هر اتوبوس کاروان‌ها یک نفر پلیس‌یار بسیجی تعیین و با کاور مشخص حضور دارد تا در عملکرد رانندگان در اجرای مقررات نظارت کند.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برپایی چادر داخل پارکینگ‌ها توسط مردم ممنوع است و همکاران انتظامی و عوامل انتظامات ستاد برگزاری مراسم از برپایی چادر جلوگیری می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه خط یک مترو به صورت ویژه و با افزایش ظرفیت حمل مسافر و تعداد واگن‌ها نسبت به جابجایی مسافران اقدام می‌کند گفت: تمامی رانندگان خودرو باید از ارتکاب تخلف سرعت و سبقت‌های غیرمجاز جدا خودداری کنند و هنگام راه‌بندان به هیچ عنوان از شانه خاکی راه جهت عبور استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوعیت توقف اعمال می شود گفت: توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ده گانه و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س) ممنوع است.

حسینی با بیان اینکه توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر ممنوع است گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده چنان‌چه پارکینگ ضلع شمال حرم به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی اجازه ورود داده نمی‌شود و در غیر اینصورت پلیس راهور هیچ‌گونه محدودیتی در مورد پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم عهده‌دار نخواهد بود.

به گفته رییس پلیس راهور پایتخت محدودیت توقف در طول بلوار علامه عسگری(ضلع شمالی حرم) از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر ممنوع است.

وی همچنین در مورد محدودیت‌های تردد با بیان اینکه از ساعت ۱۷ روز سه شنبه به تاریخ سیزدهم خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بالعکس ممنوع است گفت: این وسایل می‌توانند از طریق جاده تهران - ساوه - سلفچگان - قم و بالعکس تردد کنند.

وی همچنین با بیان اینکه از ساعت ۱۷ روز سه شنبه تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین مربوط به پارکینگ‌های ۱۰،۵، ۴ و ۶ شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، کاروان اعزامی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی، ‌ آذربایجان شرقی، ‌ غربی و قزوین از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی بهشت زهرا(س) از سه راهی باقرشهر تا آزادراه تهران - قم ممنوع خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه از ساعت ۲۴ روز سه شنبه تا خاتمه مراسم حرکت کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوس‌های کاروان‌های زائرین اعزامی از استان‌های خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران - قم حدفاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع است گفت: این وسایل می‌توانند از طریق جاده قدیم تهران - قم به سمت تهران ادامه مسیر دهند و آن دسته از وسایل نقلیه که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم تهران - قم درب شرقی بهشت زهرا(س) داخل بهشت زهرا(س) شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر شوند.

وی همچنین با بیان اینکه از ساعت ۲۴ روز سه شنبه تا پایان مراسم تردد انواع اتوبوس و مینی‌بوس به سمت جنوب بزرگراه خلیج فارس از پل کاظمی و رمپ و لوپ‌های مربوطه ممنوع است گفت: ‌ رانندگان بایستی از مسیرهای مرتبط شامل جاده مرتضی گرد، بزرگراه صالح آباد و جاده قدیم قم به سمت پارکینگ ‌های مربوطه تردد کنند.

وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران - قم حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران - قم مجاز بوده و محدودیتی در این زمینه نداریم گفت: ‌ اما در شرایط بحران احتمالی محدودیت ترافیکی در این مسیر اعمال و وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت می‌شوند.

به گفته حسینی تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی(ره) باید در زمان اجرای محدودیت در روز چهارشنبه تا پایان مراسم از آزادراه تهران - ساوه تردد کنند.

وی افزود: اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق(جاده نظامی) و ادامه مسیر از باقر شهر و در نهایت جاده قدیم قم صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در مورد محل توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های حرم نیز گفت: به منظور هماهنگی و جلوگیری از بی‌نظمی در تردد کاروان‌های اعزامی محل خاصی برای پارک اتوبوس‌ها درنظر گرفته شده است به گونه‌ای که در پارکینگ شماره یک واقع در ضلع جنوبی حرم مطهر برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های استان‌های اصفهان و مرکزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پارکینگ شماره دو در پارکینگ بهشت زهرا(س) برای پارک اتوبوس‌های استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، سمنان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و همچنین سواری‌های شخصی تعیین شده است گفت: پارکینگ شماره سه که در قطعات ۲۰۰ به بالای بهشت زهرا(س) قرار دارد برای پارک اتوبوس‌های نواحی بسیج استان تهران، البرز و خراسان جنوبی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ شماره چهار در پارکینگ مترو شهدا برای موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های تحت نظارت شرکت واحد اتوبوس‌رانی اختصاص یافته است گفت: ‌ پارکینگ شماره پنج واقع در ضلع شمالی حرم و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و شمالی و قزوین معین شده است.

به گفته حسینی پارکینگ شماره هفت برای پارک اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و پارکینگ هفت برای پارک اتوبوس‌های زائران خارجی، آزادگان، ارگان‌های دولتی، نهادها و اتوبوس‌های نظامی اختصاص داده شده است.

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه پارکینگ شماره هشت برای پارک اتوبوس‌های استان‌های گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه، اسلام‌شهر و رباط کریم تعیین شده است گفت: پارکینگ شماره ۹ برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های یزد، خوزستان، قم و همچنین پارکینگ شماره ۱۰ برای پارک اتوبوس‌های نواحی تهران بزرگ شامل ناحیه شهید بهشتی، جماران، حمزه، باهنر، مفتح، ‌ کربلا، مقداد، مالک اشتر، ابوذر و بسیج اصناف اختصاص داده شده است.

وی همچنین در تشریح مسیرهای مجاز تردد به سمت پارکینگ‌ها گفت: وسایل نقلیه‌ای که از مسیر آزادراه قم - تهران تردد و قصد ورود به پارکینگ‌های یک، دو و سه را دارند به دلیل اجرای محدودیت از پل حسن‌آباد وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه شوند اما آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که قصد دسترسی به پارکینگ‌های فوق را دارند و از استان سمنان عازم می‌شوند از طریق جاده نظامی وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه شوند.

وی با بیان اینکه وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ‌های شماره شش، پنج، چهار و ده را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع خانی وارد بزرگراه صالح آباد شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه خواهند شد گفت: وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ هشت را دارند از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد فرعی مرتضی گرد شده و با توجه به تابلوهای راهنمایی وارد پارکینگ خواهند شد.

به گفته حسینی برای ورود به پارکینگ شماره هفت از طریق محور آزادگان و پل شهید کاظمی وارد اتوبان خلیج فارس شده و قبل از پل حرم از کنارگذر سمت راست وارد پارکینگ خواهند شد.

وی با بیان اینکه وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ شماره ۹ را دارند از پل حسن‌آباد در آزادراه قم - تهران به سمت شمال ادامه مسیر داده و از طریق بلوار کهریزک وارد پارکینگ مربوطه شوند گفت: هنگام تخلیه پارکینگ‌ها در پایان مراسم به منظور حفظ نظم و تسهیل در خروج شرکت‌کنندگان در پارکینگ‌ها وسایل نقلیه باید عکس مسیر ورود از پارکینگ خارج و به سمت محورهای موردنظر حرکت کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس حامل زائران امام خمینی(ره) وارد پایتخت می‌شوند گفت: بر همین اساس ۲۹۷ تیم خودرویی، ۱۹۰ تیم موتوری و ۲۷۰۰ مامور پیاده پوشش عملیات ترافیکی مراسم ارتحال را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور ۱۰۰ کیلومتر از محدوده حرم را تحت پوشش خود خواهند گرفت گفت: ۴۰۰ دستگاه ون نیز برای جابجایی رایگان زائران از پارکینگ به صحن حرم فعالیت خواهند کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه از زائران درخواست می‌شود که از توقف خودروهای خود در معابر همچون طول بزرگراه صالح آباد، طول علامه عسکری و… اجتناب کنند گفت: پلیس با استفاده از ظرفیت ۵۰ دستگاه جرثقیل نسبت به پاکسازی خودروها در معابر اصلی اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از توزیع ۷۰۰ هزار بروشور حاوی اطلاعاتی همچون شماره انتظامی اتوبوس، شماره همراه راننده اتوبوس، ‌نقشه پارکینگ و شماره تلفن همراه نماینده استان خبر داد و گفت: این بروشورها در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

حسینی همچنین در مورد اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد گفت: در چهاردهم و پانزدهم خرداد که تعطیلات رسمی است طرح ترافیک و زوج و فرد اجرا نمی‌شود اما در روز سیزدهم کلیه طرح‌ها به قوت خود پابرجاست.

وی همچنین با بیان اینکه مردم می‌توانند شکایات، انتقادات، ‌ پیشنهادات خود را به شماره ۱۱۰ اعلام کنند گفت: همچنین شماره ۶۳۹۵۱۵۰۱ الی ۶ آماده دریافت نظرات مردمی در مورد پلیس راهور در مراسم ارتحال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز