خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات ناجا خبر داد؛

کاهش ۱۳درصدی سرقت در دهه اول ماه محرم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۳۰

افراد، فضا و جو حاکم در ماه‌های محرم و صفر شرایطی را ایجاد می‌کند تاشهروندان بویژه جوانان از ارتکاب گناه و معصیت دوری کرده و خود را به پروردگار متعال و اهل بیت(ع) نزدیک کنند.

ایلنا: معاون عملیات ناجا، مشارکت و هم گرایی مردم در ماه‌هایی چون محرم را نوعی وفاق اجتماعی دانست و گفت: این وفاق اجتماعی بهترین و کامل‌ترین عامل کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سرتیپ قاسم رضایی، با اشاره به اینکه شرایط موجود در مناسبت‌ها و ایام مذهبی همچون مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موجب می‌شود انسان از رفتارهای ضد ارزشی دوری نماید، اظهار داشت: تغییر رفتار‌ها ناشی از سرشت درونی و اعتقادات دینی و مذهبی آحاد جامعه است که در این مناسب‌ها تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: افراد، فضا و جو حاکم در ماه‌های محرم و صفر شرایطی را ایجاد می‌کند تاشهروندان بویژه جوانان از ارتکاب گناه و معصیت دوری کرده و خود را به پروردگار متعال و اهل بیت(ع) نزدیک کنند.

معاون عملیات ناجا تاکید کرد: مشارکت و همگرایی مردم بویژه جوانان در ماه محرم و حضور چشمگیر در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها نوعی وفاق اجتماعی است که بهترین عامل برای کنترل آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی افزود: بررسی وضعیت وقوع جرائم موید این ادعاست بطوریکه در ده روز اول ماه محرم در مقایسه با مدت مشابه قبل اغلب جرائم کاهش قابل توجهی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه سرقت از طلافروشی ۵۰ درصد، سرقت از مغازه ۷ درصد، سرقت از منزل ۳ درصد، سرقت خودرو ۹درصد، سرقت موتور سیکلت ۱۲ درصد و کیف قاپی ۳۹ درصد کاهش داشته است، گفت: همچنین سرقت مسلحانه ۶۱ درصد، سرقت به عنف ۲۰ درصد، تجاوز به عنف ۲۱ درصد، شرارت و چاقوکشی ۲۶ درصد و نزاع دسته جمعی ۷ درصد و در مجموع کل سرقت‌ها ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته رضایی، ماه محرم با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد می‌تواند در جلوگیری از رفتارهای غلط و غیر قانونی موثر بوده و موجب تغییر اساسی در رفتار و نوع نگرش انسان‌ها شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز