خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا:

ممانعت از ورود ۱۰ گروهک تروریستی به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۷۴

مشکل مرز‌ها مشکل تاریخی است که قبل از انقلاب وجود داشته و بعد از انقلاب هم آن طور که باید مورد توجه نبوده است / سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های به شدت نیروپذیر است که بخش عمده‌ای از نیرو‌ها ازسایر استان‌های تامین می‌شود.

ایلنا: فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه سراوان گفت: تاکنون مرزبانان از ورود ۱۰ گروهک تروریستی به داخل کشور جلوگیری کردند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا در هفتمین روز شهادت ۱۴ شهید مرزبانی گفت: تاکنون مرزبانان از ورود ۱۰ گروهک تروریستی به داخل کشور جلوگیری کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای طرح جامع ­­مرزبانی، خواستار اختصاص بودجه مناسب، احداثجاده و ایجاد ابنیه برای محافظت کامل از مرز‌ها شد و افزود: برای اجرای طرح جامع مرزبانی به ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ذوالفقاری همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه توزیع سربازان از نقاط مختلف کشور در پاسگاه‌های مرزی ارائه کرد.

وی درباره مشکل مرزهای کشور به خصوص در منطقه شرق، گفت: مشکل مرز‌ها مشکل تاریخی است که قبل از انقلاب وجود داشته و بعد از انقلاب هم آن طور که باید مورد توجه نبوده است.

ذوالفقاری تصریح‌کرد: مرز‌ها در حال حاضر دچار مشکلات ساختاری هستند و با توجه به وضعیت جغرافیایی، احداثجاده در نقاط مرزی اقدام اول ما است که در صورت فقدان جاده، نیروهای مرزبانی نمی‌توانند در محل مستقر شوند؛ علاوه بر آن امکانات دیگر نظیر آب، برق و… نیز لازمه زندگی و استقرار نیرو‌ها در مرزهاست.

وی با بیان اینکه طرح جامع مرزبانی که با همکاری دستگاه‌ها تهیه و تصویب شده است باید اجرایی شود، ادامه داد: لازمه اجرایی‌شدن این طرح اختصاص اعتبارات و امکانات است که امیدواریم توجه ویژه‌ای نسبت به قبل در این بخش صورت گیرد تا تمام نقاط نفوذپذیر مرز‌ها در کشور توسط مرزبانان پوشش داده شود تا از هرگونه دست درازی به مرز‌ها جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت: ما از امکانات الکترونیکی و اپتیکی استفاده کرده‌ایم اما باز هم نمی‌توان هیچکدام را به جای استقرار نیرو به کار گرفت یعنی همین امکانات باید توسط نیروی انسانی پایش شود.

فرمانده مرزبانی ناجا درباره جزئیات طرح جامع مرزبانی اظهارکرد: این طرح سال ۹۰ تکمیل و در سال ۹۱ به تصویب شورای عالی امنیت ملی کشور رسید.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر در مرحله آغاز این طرح هستیم اما باید به آن سرعت دهیم. این طرح ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که باید با همکاری دولت و مجلس و اختصاص اعتبار، به اجرای آن سرعت داد.

وی درباره چگونگی توزیع نیرو‌ها در مناطق مرزی و اینکه چرا در یک پاسگاه مرزی شرق کشور تعداد قابل توجهی از سربازان خراسانی حضور داشتند که در نتیجه آن ۱۱ تن از سربازان خراسان‌رضوی و شمالی به شهادت رسیده‌اند، گفت: مناطق کشور به استان‌های نیروپذیر تقسیم‌بندی شده‌اند پیش از این، سرباز بومی خوزستان مجبور بود در ارتفاعات برف‌گیر شمال غرب به خدمت مرزبانی مشغول شود که این موضوع از لحاظ بعد مسافت و تطبیق شرایط جسمی و روحی سرباز با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مشکلاتی را ایجاد می‌کرد اما با نحوه جدید توزیع نیرو این مشکلات تا حدی بر طرف شد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های به شدت نیروپذیر است که بخش عمده‌ای از نیرو‌ها ازسایر استان‌های تامین می‌شود.

عصرسوم آبان‌ماه در نقطه صفر مرزی بخش کوهک از شهرستان سراوان، درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی با اشرار و گروهک‌های معاند صورت گرفت که در جریان این درگیری ۱۴ تن از مرزبانان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز