خبرگزاری کار ایران

پاکستان باید در قبال تعهدات منعقده با ایران و جامعه بین الملل پاسخ گو باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۸۲

تحرکی که اخیرا انجام گرفت، نشان دهنده این است که ما اقداماتی که در مرز داشتیم، اثرگذار بوده و توانسته، سد کافی را در جلوی قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد کند.

ایلنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه پاکستان باید در قبال تعهدات منعقده با ایران و جامعه بین الملل پاسخ گو باشد، اظهار داشت: پناه دادن به عناصر سرشبکه‌های قاچاق بین المللی مواد مخدر اعتراضات جهانی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار علی مؤیدی با ابراز تاسف از حوادثاخیر مرزی در مرزهای ایران و پاکستان، گفت: متاسفانه کشور پاکستان آن گونه که باید و شاید، توجهی به تعهدات و توافقات امنیتی ندارد.

وی با بیان اینکه مرز پاکستان با ایران به پناهگاه قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر تبدیل شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به عنوان یک خواسته‌ای است که از سال‌های دور در دستور کار جمهوری اسلامی ایران بوده و آن را پیگیری می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان، مرز پاکستان و افغانستان را بهترین مسیر برای عبور دادن مواد مخدر افغانستان دانست و اظهار داشت: در مرز این دو کشور هیچ گونه حاکمیتی وجود ندارد و کاملا قبیله‌ای اداره می‌شود.

مؤیدی با بیان اینکه دلیل دیگر انتخاب این منطقه برای عبور دادن مواد مخدر از سوی قاچاقچیان، دسترسی به آب‌های آزاد است، ادامه داد: به لحاظ تمهیداتی که در مرز افغانستان و خشکی ایجاد کرده‌ایم، قاچاقچیان مسیر پاکستان را انتخاب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال جاری شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر هستیم که ۸۰ درصد آن در مرز و حاشیه مرز بوده است.

مؤیدی با بیان اینکه در دهه گذشته با راه اندازی مرزبانی، تحرک قاچاقچیان و اشرار در جدار مرز را به حداقل رسانده‌ایم، گفت: تحرکی که اخیرا انجام گرفت، نشان دهنده این است که ما اقداماتی که در مرز داشتیم، اثرگذار بوده و توانسته، سد کافی را در جلوی قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد کند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، تصریح کرد: همین که در نقطه صفر مرزی این درگیری اتفاق افتاده است، بزرگ‌ترین موفقیت برای پلیس ایران است به لحاظ اینکه این‌ها موفق نشدند وارد کشور شوند.

وی با بیان اینکه این قبیل تحرکات، برای جمهوری اسلامی ایران که دشمنانی قسم خورده دارد، طبیعی است، خاطر نشان کرد: اقدامات پلیس در جدار مرز به ویژه در مرز شرقی از نظر فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات به هیچ عنوان قابل مقایسه با دهه‌های گذشته نیست.

مویدی تاکید کرد: بخش اعظمی از توفیقات ما در وارد نشدن مواد مخدر به کشور در راستای همین تمهیداتی است که توانسته‌ایم در جدار مرز مستقر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز