خبرگزاری کار ایران

ایران به تنهایی بار سنگین مبارزه با موادمخدر را به دوش می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۲۰

کمک اروپا در مبارزه با موادمخدر فقط به تبادل اطلاعاتی است که با اینترپل داریم و کمک دیگری ندارد، و در این میان تنها جمهوری اسلامی ایران سپری ایمن است که با تلاش و مجاهدت خود مانع از ترانزیت موادمخدر به دنیا می‌شود.

ایلنا: وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در دیدار با رییس پلیس الجزایر، گفت: ایران به تنهایی بار سنگین مبارزه با موادمخدر را به دوش می‌کشد و تمامی کشور‌ها باید وارد میدان مبارزه با مواد مخدر شوند و در آن به خوبی مشارکت کنند تا این مبارزه به سرانجامی نیکو برسد.

به گزارش ایلنا، " عبدالرضا رحمانی‌فضلی " در این دیدار که در محل ستاد مبارزه با موادمخدر برگزار شد، گفت: نگاه مردم ایران به مردم الجزایر به دلیل مشترکات فراوان انقلابی، دینی، فرهنگی و… مثبت است و ما امیدواریم روابط بین دو ملت بیشتر و گسترده‌تر شود، ما نیز علاقه‌مند به انجام فعالیت‌ها اقتصادی و سرمایه‌گذاری در الجزایر هستیم.

وی یادآور شد: از نظر تاریخی روابط خوبی با الجزایر داریم؛ زیرا این کشور در مقاطع مختلف با موضع‌گیری‌های خود از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌ است و در این خصوص از شما تشکر می‌کنیم.

دبیرکل ستاد با اشاره به تحولات اخیر در سوریه گفت: موضع‌گیری‌های کشور الجزایر در سوریه نیز قابل قبول است و موضع‌گیری‌ شما در این خصوص که مشکلات سوریه باید توسط مردم آن کشور و در داخل کشورشان و بدون دخالت خارجی‌ها حل شود، کاملا درست و مورد تایید است.

رحمانی‌فضلی در ادامه بر گسترش سطح همکاری‌ها در حوزه عملیاتی بین دو کشور تاکید کرد و افزود: دولت جدید ایران علاقمند است در سیاست خارجی فعالیت‌هایش را بیشتر و فضای بهتری را ایجاد کند که در این خصوص اولویت اول، برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه، رابطه ارگان‌های انتظامی دو کشور را خوب ارزیابی و تاکید کرد: آموزش نیروهای عمل‌کننده در برخورد با پدیده موادمخدر از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که باید به آن توجه جدی شود، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه و اقتدار خوبی در کشور برخوردار است و همچنین تجربیات خوبی در حوزه‌های مرتبط با مواد مخدر دارد که می‌توان از این تجربیات استفاده مطلوب کرد.

وی با بیان اینکه ایران اولین قربانی پدیده موادمخدر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به تنهایی بار سنگین مبارزه با ترانزیت مواد مخدر را از مبدا افغانستان به دنیا به دوش می‌کشد و در این راه هزینه‌های مادی و معنوی زیادی پرداخت کرده‌ است و بسیاری از نیروهای امنیتی و انتظامی کشورمان در این راه شهید و مجروح شده‌اند، لذا تمامی کشور‌ها باید وارد میدان مبارزه شده و در آن مشارکت و احساس مسوولیت کنند تا این مبارزه به سرانجامی نیکو برسد.

این مقام مسوول در ستاد با بیان اینکه ایران به حوزه‌های مرزی به خصوص مرزهای شرق کشور اشراف کامل دارد، افزود: اقدامات بسیار خوبی در مرزهای شرقی صورت گرفته و با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و همچنین انسداد مرزهای شرقی مسیر انتقال مواد مخدر به سمت دریا سوق پیدا کرده ‏است که ما تلاش می‌کنیم تا با تجهیز مناسب‌تر نیروهای عمل‌کننده، بتوانیم با شدت بیشتری با این پدیده برخورد کنیم.

همچنین در این دیدار، سرلشکر عبدالغنی الحامد - رئیس پلیس الجزایر گفت: حضور ما در تهران ناشی از یک اراده قوی برای پیشبرد مناسبات بین دو کشور در تمامی حوزه‌های مورد علاقه است.

وی افزود: کمک اروپا در مبارزه با موادمخدر فقط به تبادل اطلاعاتی است که با اینترپل داریم و کمک دیگری ندارد، و در این میان تنها جمهوری اسلامی ایران سپری ایمن است که با تلاش و مجاهدت خود مانع از ترانزیت موادمخدر به دنیا می‌شود.

رییس کل پلیس الجزایر به خطرات و تهدیداتی که دو کشور با آن روبرو هستند، اشاره و عنوان کرد: همکاری‌ها بیشتر بر مبادله اطلاعات و تجربیات بین دو کشور استوار است و ما خواستار گسترش این همکاری‌ها هستیم.

وی گفت: در بازدیدی که از حوزه مبارزه با موادمخدر و دیگر حوزه‌های انتظامی ایران داشتیم، شاهد دستاوردهای عظیمی بودیم که ایران به آن نایل شده و این موجب افتخار است.

الحامد همچنین در خصوص وضعیت کشفیات مواد مخدر در کشورش افزود: کشفیات پلیس الجزایر در ۶ ماهه اول امسال بالغ بر ۱۵۳ تن انواع موادمخدر بوده است که از راه‌های دریا و صحرای آفریقا منتقل می‌شود.

وی افزود: معتقدیم امنیت مقوله‌ای مشترک بین هفت کشور همسایه در منطقه می‌باشد و تنها در صورتی امنیت پایدار در منطقه به وجود می‌آید که تمامی همسایه‌های ما دارای امنیت قابل قبولی باشند که متاسفانه با مشکلاتی مانند تروریسم و ترانزیت موادمخدر از سوی بعضی از همسایگان خویش درگیر هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز