خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با وزیر کشور عراق:

روند انهدام تروریسم عراق٬ شتاب قابل ملاحظه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۸۶۵

مشارکت روز افزون نیروهای مردمی از ادیان، اقوام، مذاهب و طوایف مختلف در عرصه مبارزه با تروریسم و حمایت مراجع عظام دینی از این روند، مهم‌ترین ضرورت شکل گیری امنیت پایدار در عراق است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تجربه گذشته نشان می‌دهد که جریان مقاومت پاسخ اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را با شدت و قاطعیت انقلابی در زمان و مکان مورد نظر خود خواهد داد.

به گزارش ایلنا، محمدسالم الغبان وزیر کشور عراق که به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تبریک پیروزی‌های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در جبهه مبارزه با تروریسم تکفیری اظهار داشت: علیرغم کمک‌های پنهان اطلاعاتی، تسلیحاتی و مالی برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به این گروه‌ها، روند انهدام کامل جریان تروریسم در عراق و استقرار امنیت و آرامش در این کشور با شتاب قابل ملاحظه‌ای در جریان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزاری موفق کنگره عظیم اربعین از سوی دولت عراق را آزمونی کم نظیر در ارزیابی قدرت و صلاحیت ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در برقراری امنیت بدون نیاز به مداخله کشورهای خارجی ذکر کرد و افزود: مشارکت روز افزون نیروهای مردمی از ادیان، اقوام، مذاهب و طوایف مختلف در عرصه مبارزه با تروریسم و حمایت مراجع عظام دینی از این روند، مهم‌ترین ضرورت شکل گیری امنیت پایدار در عراق است.

وی با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت دولت سوریه و به شهادت رساندن جمعی از رزمندگان حزب الله در منطقه قنیطره اظهار داشت: بدون شک این اقدام در تداوم همکاری با تروریست‌های تکفیری صورت پذیرفته و تکمیل کننده رویکرد حاکمان تل آویو در استفاده از جریان تروریسم به منظور ایجاد منطقه حایل در مرزهای جعلی این رژیم است.

شمخانی اقدام اخیر رژیم صهیونیستی و کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به گروه‌های تروریستی که از طریق بار ریزی در مناطق تحت اشغال داعش در عراق انجام می‌شود را حلقه‌های زنجیره بی‌صداقتی در مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود: تجربه گذشته نشان می‌دهد که جریان مقاومت پاسخ اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را با شدت و قاطعیت انقلابی در زمان و مکان مورد نظر خود خواهد داد.

وی توسعه همکاری‌های راهبردی بین دو کشور را فرا‌تر از حوزه‌های دفاعی، امنیتی و سیاسی عنوان کرد و با اشاره به اراده و تلاش دو دولت برای شکوفایی بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی همه جانبه بین ایران و عراق اظهار داشت: بزودی نمایشگاه معرفی فرصت‌های همکاری اقتصادی بین ایران و عراق با حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در بغداد برگزار و زمینه ورود دو کشور به مرحله جدیدی از همکاری‌های اقتصادی گسترده ایجاد خواهد شد.

محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با تبیین وضعیت رو به توسعه توانمندی‌های امنیتی این کشور در شرایط جدید افزود: با تدابیر اتخاذ شده شرایط امنیتی در بیشتر استان‌های عراق بویژه شهر بغداد در وضعیت بسیار مناسبی می‌باشد.

وزیر کشور عراق با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف امنیتی و انتظامی خواستار توسعه همکاری دو کشور در حوزه‌های سخت افزاری، نرم افزاری و آموزشی بین ایران و عراق شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز