خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی خسروی‌وفا درباره کاروان اعزامی به پارالمپیک ریو

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین اعلام کردبالاترین افتخار یک ورزشکار ملی، حضور در صحنه پارالمپیک است و ارزش این افتخار را نباید با دادن وعده‌های مالی آن را زیر سوال برد.

به گزارش ایلنا، محمود خسروی وفا در رابطه با حمایت مسئولان وزارت ورزش از کاروان اعزامی به پارالمپیک ریو و حضور آن‌ها در اردوهای تیم ملی اظهار کرد: این حضور باعث افزایش انگیزه و روحیه ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک می‌شود و موجب می‌شود تا توان خود را برای مدال‌آوری در صحنه پارالمپیک چند برابر کنند. به طور قطع این گونه بازی‌ها شرایط خوبی را برای ورزشکاران و موفقیت آن‌ها فراهم خواهد کرد.

وی درباره وضعیت تیم ملی پارالمپیک نسبت به لندن گفت: پیش‌بینی من این است که ما در این دوره شرایط بهتری را نسبت به لندن خواهیم داشت. همان طور که از نظر کمیت و افزایش تعداد سهمیه‌ها وضعیت خوبی را نسبت به لندن داریم، از نظر مدال‌آوری نیز مطمئنا روند رو به رشدی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته ملی پارالمپیک همانند کمیته ملی المپیک برای ورزشکاران مدال‌آور در رقابت‌های پارالمپیک وعده‌های مالی خواهد داد یا خیر افزود: من هیچ وقت دوست ندارم مسائل ملی را با پاداش مداخله دهم و ارزش پیراهن ملی را با دادن پاداش زیر سوال ببرم زیرا با دادن وعده پاداش مسائل اعتقادی ورزشکار زیر سوال می‌رود. ما نباید با پافشاری کردن روی مسائل مالی بخواهیم انگیزه ورزشکار را برای مدال‌آوری در صحنه المپیک یا پارالمپیک چند برابر کنیم. کسی که به صحنه المپیک یا پارالمپیک راه پیدا می‌کند قطعا در برابر تلاش‌هایی که انجام می‌دهد، پاداش خود را دریافت خواهد کرد اما اینکه بخواهیم به ورزشکار این مسئله را بقبولانیم که با کسب مدال پاداش بیشتری را دریافت خواهد کرد این مسئله به ورزشکار لطمه می‌زند و افتخارات وی را زیر سوال می‌برد. ما باید به ورزشکار این مسئله را بقبولانیم که بالاترین افتخار وی پوشیدن لباس تیم ملی است و برای حفظ این لباس باید با تمام توان تلاش کند و بتواند در صحنه پارالمپیک بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

خسروی وفا خاطرنشان کرد: به اعتقاد من شارژ مالی ورزشکار در شرایط کنونی وضعیت خوبی را برای او رقم نمی‌زند. هرچقدر ما مسائل مالی را بزرگ‌تر کنیم و بر روی آن تاکید داشته باشیم، قطعا این مسئله به ورزشکار لطمه می‌زند و خطاهای وی را در صحنه رقابت بیشتر می‌کند. ما نباید فضای مسائل اعتقادی و ملی را با سنگین کردن پاداش بی‌ارزش کنیم. اگر امروز کمیته ملی المپیک حرف از کفش طلایی و یا سایر مسائل به ورزشکاران مدال‌آور می‌دهد، این با ارزش ملی تناسب ندارد و نتیجه کار را بی‌ارزش می‌کند.

رییس کمیته ملی پارالمپیک در پایان افزود: من همواره سعی کردم ارزش ورزشکار را با همان توانمندی که در صحنه رقابت‌ها به نمایش می‌گذارد و موفق به کسب مدال می‌شود، به همان طریق و به شکل بهتری پاسخگو باشم. از اینکه بخواهم قبل از حضور ورزشکار در صحنه پارالمپیک وعده‌های مالی زیادی بدهم، این با شرایط کمیته پارالمپیک همخوانی ندارد و من این را به نفع ورزشکار نمی‌دانم. ورزشکار باید بتواند با روحیه مبارزه‌طلبی خود و با فداکاری زیاد به مدال دست پیدا کند و این قطعا سبب می‌شود تا ورزشکار بدون چشم‌داشت مالی و بدون اینکه به پاداش فکر کند، تنها مدال‌آوری را هدف اصلی خود در صحنه المپیک و پارالمپیک در نظر بگیرد.

کد خبر : ۳۶۷۸۵۱