خبرگزاری کار ایران

در مراسمی در کمیته ملی المپیک؛

نشان ویژه IOC به قهرمانان المپیکی اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۲۱

کمیته ملی المپیک در مراسمی ویژه نشان ویژه کمیته بین‌المللی المپیک را به ۱۲ مدال آور المپیکی ایران اهدا کرد.

کمیته ملی المپیک در مراسمی نشان ویژه کمیته بین‌المللی المپیک را به ۱۲ مدال آور المپیکی ایران اهدا کرد.

به گزارش ایلنا، در مراسمی که به همت کمیته ملی المپیک برگزار شد ضمن تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران المپیک لندن نشان ویژه کمیته بین‌المللی المپیک و جوای نقدی به مردان مدال آور ایران با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و همچنین کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک اهدا شد. در این مراسم که در محل اکادمی ملی المپیک برگزار شد، به مدال آوران طلایی ایران در لندن مبلغ ۷۰ میلیون تومان، مردان نقره ای ۵۰ میلیون تومان و همچنین به برندگان مدال برنز ۳۰ میلیون تومان اهدا شد که البته به احسان حدادی با مساعدت معاون رئیس جمهور به دلیل اینکه دارنده اولین مدال دوومیدانی ایران در المپیک بود معادل مدال طلا اهدا شد.

بهداد سلیمی، حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، احسان حدادی، سجاد انوشیروانی، صادق گودرزی، نواب نصیرشلال، محمد باقری معنمد، احسان لشگری، کیانوش رستمی. کمیل قاسمی ۱۲ مدال آور ایرانی در رقابت های المپیک لندن بودند که امشب نشان های ویژه را بر سینه زدند.

این مراسم که با پخش تلاوت کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز شده بود، در ابتدا کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک به نوبخت معاون رئیس جمهور، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون ها و افتخار آفرینان ورزش ایران و مدعوین حاضر در سالن خیر مقدم گفت و اظهار داشت: میزان توجه در ورزش هر کشور میزان توسعه یافتگی آن را نشان می دهد در حال حاضر دو رسالت و وظیفه اصلی بر دوش جامعه ورزش کشور قرار دارد که یکی توجه به گسترش ورزش همگانی و دیگری توسعه ورزش قهرمانی است.

وی ادامه داد: قهرمانان عزیز ما در رقابت های بین المللی به یک پروسه ۲۰ ساله نیاز دارند تا بتوانند در رقابتهای مهم بین المللی مخصوصا المپیک افتخار آفرینی کنند در واقع مثل آن نهالی است که برای تبدیل شدن به یک میوه نیاز به یک پروسه زمانی طولانی مدت دارد و دقیقا این موضوع در ورزش قهرمانی صدق می کند تا ابتدا ورزشکاران در محله های خود و رقابتهای کشوری و مسابقات مختلف حضور پیدا کرده و سپس توسط فدراسیون که متولی اصلی ورزش هستند به عنوان استعداد پیدا شوند. اما بحثمدال آوری در المپیک قائدتا متفاوت تر از دیگر رقابتها است و حتی کسب سهمیه درالمپیک برای خود یک نوع افتخار محسوب می شود و برای ورزشکاران المپیکی هنگامی این افتخار تکمیل می شود که ورزشکاران بتوانند در آن مدال نیز کسب کنند.

هاشمی تصریح کرد: المپیک لندن یکی از بهترین دوره های حضور ورزشکاران ما در المپیک بود و ورزشکاران ما توانستند در این بازیها با کسب ۱۲ مدال طلا، نقره و برنز عنوان هفدهمی المپیک را برای کشورمان بدست آورند که پاداش دادن به این قهرمانان عزیز وظیفه ماست اما چیزی که امشب برای ما مهم است اهدا نشان ویژه از سوی کمیته بین المللی المپیک با کد مخصوص به هر یک از ورزشکاران مدال آور ایران است. در واقع کمیته بین المللی المپیک حرکت زیبایی کرده که از سال ۲۰۰۸ المپیک پکن این کار را شروع کرده که البته این برای نخستین بار است که این نشان‌ها با کد مخصوص به هر یک از مدال آوران المپیکی اهدا می شود. در واقع این نشان شجاعت و اخلاق است که به ورزشکاران داده می شود که این امر وظیفه آنها را در قبال جامعه سنگین تر می کند چرا که این قهرمانی ها تمام می شود و تنها چیزی که باقی می ماند اخلاق پهلوانی و جوانمردی است و از قهرمانان عزیز می خواهم قدر این نشان را بدانند و اگر این نشان را گم کنند دیگر از سوی کمیته بین المللی المپیک این نشان‌ها به آنها داده نمی شود و جایگزینی ندارد. همچنین کمیته تعهده کرده بود به مدال آوران طلا ۷۰ میلیون تومان، نقره ۵۰ میلیون تومان و برنز ۳۰ میلیون تومان بدهد و امشب هم در کنار اعطای نشان ویژه IOC مدال آوران المپیک لندن پاداش نقدی این عزیزان را به آنها تقدیم خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: ما در سال آینده بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی را پیش رو داریم و امیدوارم این عزیزان مجددا در این رقابت ها حضور داشته و بتوانند برای کشور عزیزمان فتخار آفرینی کنند.

در ادامه نوبخت معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور با حضور در جایگاه ضمن قدردانی از مسئولان کمیته ملی المپیک در برگزاری چنین مراسمی ابراز داشت: بسیار خوشحالم که از طرف هیات وزیران دولت تدبیر و امید این ماموریت را یافتم تا در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان ایران حضوریابم. قهرمانان ما در عرصه ورزش توانستند امید و افتخارات زیادی را برای کشورمان کسب کنند و ما امشب به احترام آنها در این جمع صمیمی حضور پیدا کردیم و امید داریم این عزیزان در رقابتهای مهم آینده همچنان ایران سر افراز را سر افراز تر کنند و برای تک تک این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اجازه دهید به رسم جوانمردی که ورزشکاران و پهلوانان ما دارند و به آن پایبند هستند از پهلوانانی یاد کنیم که در کنار ما نیستند و وعده ما با آنها در محضر خداوند است، همان شهیدانی که برای سرافرازی ایران اسلامی از جان مایه گذاشتند و از میان ما رفتند تا ایران اسلامی همچنان سر افراز باقی بماند وآنقدر در این راه پافشاری کردند تا دشمن گردن کش را به خواری کشند و حالا ایران تعیین کننده تر از قبل در منطقه است.

وی ادامه داد: من امشب از سوی هیات وزیران و شخص رئیس جمهور که به علت مذاکرات با کشورهای همسایه در ایران حضور ندارند ماموریت یافتم به همراه برادرم دکتر گودرزی و مسئولین کمیته ملی المپیک از قهرمانان افتخار آفرین ایران اسلامی تجلیل و نشان افتخار را بر سینه ستبر آنها مشاهده کنیم.

در مراسم اعطای نشان ویژه کمیته بین المللی المپیک به مدال آوران المپیک لندن نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی، بهرام افشارزاده مشاور وزیر در امور بین المللی ورزش، علیرضا دبیر نائب رئیس کمیته، محمود مشحون عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون بسکتبال، فضل‌الله باقرزاده عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون شمشیربازی، سید محمد پولادگر عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون تکواندو، محمد علیپور عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش، جلال کوزه‌گری رئیس فدراسیون هندبال، محمد آقامیر مسئول ورزش شهرداری، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد، فریبا محمدیان رئیس فدراسیون اسکیت، احمد ناطقنوری رئیس فدراسیون بوکس، زارع‌پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز، محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو، اصغر خالقی دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری، جعفری رئیس فدراسیون روستایی و عشایری، گواری سرپرست فدراسیون قایقرانی، زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی، کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف، ارمیان رئیس فدراسیون ورزش مدارس، ندیری مدیر رادیو ورزش، کوروش باقری، فریبرزعسگری، تیمور غیاثی و جمع دیگری از کادر فنی تیم‌های ملی تکواندو، دوومیدانی و وزنه برداری، منصور برزگر، پرویز جلایر، رحیم علی آبادی، گیوه‌چی، ابراهیم جوادی، محمد نصیری، سیف‌پور و جمع دیگری از المپین‌ها و پیشکسوتان ورزشی، مسئولین و مدیران ورزشی و اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.

همچنین سالار عقیلی خواننده شهیر کشورمان نیز در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت و آهنگ " وطنم " را به قهرمانان المپیکی ایران زمین تقدیم کرد.

در بیرون از سالن نیز بنری نصب شده بود که جمعی از قهرمانان و مسئولان ورزشی کشورمان با امضا بر روی آن انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز