خبرگزاری کار ایران

استرالیا صفر - کره‌جنوبی یک؛

چشم‌بادامی‌ها فاتح سانکورپ / ترمز میزبان کشیده شد / خط و نشان کره‌ برای مدعیان

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۰۳

کره‌ای‌ها با تک گل لی جونگ هیوپ در دقیقه ۳۲ این بازی بزرگ گروه را به سود خود رقم زدند تا به عنوان تیم نخست این گروه راهی مرحله حذفی شود.

دیدار تیم‌های مدعی گروه‌نخست جام‌ملت‌های آسیا را کره‌ای‌ها به سود خود رقم زدند تا مقتدارنه به دور دوم صعود کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سومین و آخرین دیدار از مرحله‌گروهی جام ملت‌های آسیا و از گروه نخست از ساعت ۱۲:۳۰ در ورزشگاه‌سانکورپ با قضاوت نواف شکرالله از بحرین و در حالیکه ۵۰ هزار تماشاگر از نزدیک شاهد این دیدار بودند، تیم‌های استرالیا و کره‌جنوبی به مصاف هم رفتند که کره‌ای‌ها با تک گل لی جونگ هیوپ در دقیقه ۳۲ این بازی بزرگ گروه را به سود خود رقم زدند تا به عنوان تیم نخست این گروه راهی مرحله حذفی شود.

ترکیب استرالیا:رایان، بهیچ، سینسبری، اسپیرانویچ، فرانیچ، میلیگان، مک‌کای، لونگو، ترویسی، برنز، یوریچ

ترکیب کره‌جنوبی:کیم جین هواین، کیم جین سو، کیم یونگ گوان، کواک تای هوی، کیم چانگ سو، کیم سونگ یونگ، پارک جو هو، لی کئون هو، کو جا چئول، هان کیو وون، لی جونگ هیوپ

در دقیقه ۱۰ اشتباه فاحش سنگربان کره‌ای‌ها بهترین موقعیت را به استرالیایی‌ها داد تا بتوانند پیش بیفتند که سهم کانگوروها فقط یک کرنر بود.

در دقیقه ۱۵ ارسال ضربه کرنر کره‌ای‌ها روی دروازه استرالیا با ضربه سر مهاجم کره همراه شد که البته ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۷ برنز با شوت محکمی را روانه دروازه کیم کرد که سنگربان کره این توپ را دفع کرد و مدافع کره‌ای سراسیمه توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۳۲ بالاخره کره موفق شد قفل دروازه میزبان جام را باز کند. کار تیمی کره‌ای‌ها با ارسالپرتاب دست از سمت راست استرالیا آغاز شد و طی یک حرکت تیمی حساب شده و روی شوت غافلگیر کننده لی جونگ هیوپ دروازه متیو رایان باز شد تا ورزشگاه بریسبان غرق در شادی چشم‌بادامی‌ها و بهت کانگوروها شود.

در ادامه در دقیقه ۳۶ جیمز ترویسی این موقعیت را داشت که بتواند دروازه کیم را باز کند که ضربه پایانی این بازیکن با فاصله نزدیکی از تیر عمودی دروازه به تور کناری دوخته شد تا آه از نهاد نیمکت پوستکگلو و تیمش بلند شود.

مصدومیت شدید جا چئول کو و انتقال این بازیکن به بیمارستان از اتفاقات تلخ نیمه نخست بود که مشخص نیست این بازیکن مطرح کره‌ای به ادامه بازی‌های تیمش برسد یا خیر. سون هیونگ مین به جای این بازیکن وارد زمین شد.

در نیمه دوم استرالیایی‌ها برای فرار از شکست به میدان آمدند و پوستکگلو خیلی زود در ترکیب تیمش تغییرات را شروع کرد. آمدن کیهیل و رابی کروس نشان از اضافه شدن بر بار هجومی کانگوروها می‌داد ولی این تعویض‌ها هم راه به جایی نبرد تا میزبان مقابل چشم‌بادامی‌ها زانو بزند.

البته در نیمه دوم استرالیا تقریبا بازی برتری را به نماش گذاشت و رابی کروس حتی در دقیقه ۸۸ می‌توانست به راحتی دروازه کیم را باز کند که ضربه این بازیکن را کیم به سختی راهی کرنر کرد.

البته سونگ در دقیقه ۹۰ با سنگربان استرالیا تک به تک شد ولی شوت این بازیکن را متیو رایان دفع کرد.

اسپیرانوویچ هم در دقیقه ۷۸ از داور این دیدار کارت زرد گرفت تا بازی بعدی تیمش را در مرحله حذفی از دست بدهد.

جدول نهایی گروه نخست جام ملت‌ها به این شرح رقم خورد:

۱ - کره‌جنوبی با ۹ امتیاز

۲ - استرالیا با ۶ امتیاز

۳ - عمان با ۳ امتیاز

۴ - کویت بدون امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز