خبرگزاری کار ایران

با اعلام رسمی فیفا؛

داور دیدار فینال جام‌جهانی مشخص شد / ریتزولی خوش یمن برای آلبی سلسته

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۸۲

باید دید در دیدار فینال جام بیستم نیز بار دیگر قضاوت این داور ایتالیایی برای آرژانتینی ها پیروزی دیگری را رقم خواهد زد یا خیر. آرژانتین با قضاوت این داور ۳ بر ۲ نیجریه را برد و یک بر صفر بر بلژیک غلبه کرد.

از سوی فیفا داور دیدار فینال جام بیستم مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، با اعلام رسمی فیفا نیکولا ریتزولی از ایتالیا دیدار فینال جام جهانی را که بین آلمان - آرژانتین از ساعت ۲۳:۳۰ یک شنبه در ورزشگاه بزرگ ماراکانا در شهر ریودوژانیرو برگزار می شود، سوت خواهد زد.

داور ۴۲ ساله ایتالیایی در جام بیستم ۳ بازی را قضاوت کرده و البته برای سومین بار قرار است بازی آرژانتینی ها را سوت بزند. او پیش از این دیدار اسپانیا با هلند، نیجریه با آرژانتین و همچنین آرژانتین با بلژیک را قضاوت کرده و در بازی فینال قرار است سومین بازی را نیز برای آلبی سلسته سوت بزند.

جالب تر اینکه در ۲ بازی که ریتزولی برای آرژانتینی ها قضاوت کرده با برتری آلبی سلسته به پایان رسیده و به عبارتی این داور ایتالیایی برای مسی و یارانش خوش یمن بوده و حالا باید دید در دیدار فینال جام بیستم نیز بار دیگر قضاوت این داور ایتالیایی برای آرژانتینی ها پیروزی دیگری را رقم خواهد زد یا خیر؛ پیروزی که می تواند سومین ستاره را بر روی پیراهن های آبی و سفید این تیم نقش کند. آرژانتین با قضاوت این داور ۳ بر ۲ نیجریه را برد و یک بر صفر بر بلژیک غلبه کرد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه به جز این داور ایتالیایی، سرخیو گونلا در سال ۱۹۷۸ و کولینا در سال ۲۰۰۲ دیگر داوران ایتالیایی بودند که فینال جام جهانی را سوت زدند که در جام جهانی ۷۸ آرژانتینی ها با قضاوت یک داور ایتالیایی جام قهرمانی را بالای سر بردند و عجیب تر اینکه در سال ۲۰۰۲ که کولینا برای آلمان ها در فینال مقابل برزیل سوت زد، ژرمن ها ۲ بر صفر بازی را واگذار کردند و دست شان به جام نرسید. حال باید دید قضاوت این داور ایتالیایی برای آلمان و آرژانتین چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت؟ آیا ژرمن ها طلسم را می شکنند؟ یا آرژانتینی ها یرای دومین بار با سوت یک ایتالیایی جام را بالای سر می برند تا سومین قهرمانی خود را جشن بگیرند.

گفتنی است، نیکولا ریتزولی از سال ۲۰۰۲ در سری A و از سال ۲۰۰۷ وارد لیست داوران فیفا شده‌ و از سال ۲۰۰۹ نیز در لیست داوران برتر یوفا قرار گرفته است.

همچنین جمال حیمودی از الجزایر قضاوت دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۴ را بر عهده خواهد داشت که ساعت ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه بین تیم های برزیل و هلند برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز