خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

افزایش تولید فولاد چین

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۳۱۰

تولید فولاد خام چین در ماه ژوئیه رکورد زد، این موضوع به دلیل افزایش هزینه کرد دولت در پروژه‌های زیرساخت و نیز بازگشت بخش تولید به مدار رونق پس از برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از کرونا در دومین اقتصاد بزرگ جهان اتفاق افتاده است.

به گزارش ایلنا،‌ بر اساس اطلاعات مرکز ملی آمار چین (NBS)، بزرگترین تولید کننده فولاد جهان در ماه گذشته 93.36 میلیون تن فولاد خام تولید کرده است  که این میزان  1.9درصد بیش از تولید ماه ژوئن و 9.1 درصد بیش از میزان تولید در  ژوئیه 2019 می‌باشد.

براساس داده های منتشر شده رسمی، میانگین تولید روزانه فولاد در ماه ژوئیه 3.01 میلیون تن در مقایسه با 3.05 میلیون تن در ماه ژوئن بوده است.

مصرف فولاد در ماه ژوئیه تحت تأثیر تقاضا برای محصولات فولادی تخت مورد استفاده در محصولاتی مانند  خودرو و لوازم خانگی بود با این حال تقاضا به دلیل بارندگی فصلی شدید برای محصولات فولادی مورد استفاده در فعالیت های ساختمانی کمتر شد.

بر اساس داده های تحلیلی شرکت مشاور Mysteel، تولید کلاف نورد گرم و کلاف نورد سرد در کارخانه های بزرگ در ماه ژوئیه نزدیک به 28 درصد رشد داشته است ، در حالی که تولید میلگرد 18 درصد افزایش یافته است.

Zhuo Guiqiu تحلیلگر شرکت Jinrui Capital عقیده دارد: "با پایان یافتن فصل بارش های موسمی تقاضا برای میلگرد ساختمانی از اواخر ژوئیه تثبیت شده و انتظار می رود در ماه های آینده بهبود بیشتری داشته باشد."

میزان استفاده از ظرفیت کوره های بلند  در میان 247 کارخانه فولاد چین برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته و در تاریخ 16 اوت به 95.16 درصد رسیده است.

داده های NBS نشان می دهد که در هفت ماه اول سال ، چین 593.17 میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال 2019، 2.8 درصد افزایش نشان می دهد.

منبع: رویترز

ترجمه و تدوین: دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز