خبرگزاری کار ایران

در پنج ماهه نخست سال؛

افزایش ۱۷.۱ درصدی کشف تخلفات صنفی و صنعتی/ افزایش ۱۵.۶ درصدی سرمایه گذاری خارجی

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۷۲۲

بر اساس گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ در 5 ماهه اول امسال و در بخش نظارت و بازرسی، بالغ بر یک میلیون و 557 هزار مورد بازرسی از انواع واحدهای صنفی و صنعتی انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.6 درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا، در همین مدت با احراز 130 هزار مورد تخلف صنفی و صنعتی، در مقایسه با 5 ماه اول سال گذشته 17.1 درصد افزایش به وجود آمده و در تشکیل 100 هزار پرونده شاهد افزایش 16.2 درصدی در این بخش بودیم؛ همچنین بالغ بر 62 هزار مورد شکایات مردمی دریافت شده و در مقایسه با سال 97 این تعداد رشد 8.8 درصدی داشته است.

در این گزارش آمده است در برآورد قاچاق انواع سیگارت با شاخص 4.51 درصدی، شاهد کاهش 59.8 درصدی در این بخش در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

طی این مدت بالغ بر 19 میلیارد و 590 میلیون دلار صادرات انجام گرفته و حدود 19 میلیارد 41 میلیون دلار وارد انجام گرفته است که نشان دهنده مثبت بودن تراز تجاری کشور می باشد.

همچنین در آمار منتشر شده تعداد سرمایه گذاری خارجی انجام گرفته در 5 ماه اول امسال 37 مورد با ظرفیت سرمایه گذاری بالغ بر 618.7 میلیون دلار اعلام شده است که در مقایسه با سال گذشته در تعداد 15.6 درصد رشد و در میزان سرمایه گذاری 7 درصد رشد به چشم می خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز