خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

با تفکر نسل اول نمی‌توان به دانشگاه نسل سوم وارد شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۴۰۵

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم را از اولویت‌های این دانشگاه نام برد و گفت: با ساختارهای نسل اول نمی‌توان وارد دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین شد از این رو اقدام به اصلاح ساختار دانشگاه کردیم.

به گزارش  ایلنا، سید احمد معتمدی در بیست و هشتمین جلسه معاونین پژوهشی دانشگاه های سطح اول، این دانشگاه را قدیمی‌ترین دانشگاه‌های صنعتی کشور توصیف کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگا مشغول به تحصیل هستند ضمن آنکه ۵۳۰ عضو هیات علمی نیز کار هدایت این دانشجویان را بر عهده دارند.

وی دلیل تعداد کم اعضای هیات علمی این دانشگاه را بازنشسته شدن تعدادی از اساتید این دانشگاه در سال گذشته دانست و خاطر نشان کرد: اقدامات این دانشگاه بر اساس برنامه راهبردی است که در سال ۱۳۸۶ تدوین شده است. این برنامه مورد بازبینی قرار گرفت و هر سال نیز این برنامه مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

معتمدی رسیدن به ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم (کارآفرینی) تا افق ۱۴۰۴ را از برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه نام برد ویادآور شد: بر این اساس اولین رویکرد ما افزایش تولیدات علمی و در گام بعد رفع نیازهای کشور و اثر گذاری در چرخه اقتصادی است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عملکرد این دانشگاه را در این زمینه نسبتا خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: این دانشگاه تاکنون در رتبه بندی لایدن حضور داشت ولی در حال حاضر در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها نام دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور، گفت: بر اساس آمارهای موجود این دانشگاه در ۳ مورد رتبه اول دانشگاه‌های صنعتی کشور قرار دارد و با اقدامات انجام شده هر ساله ارتقا ۲۰ تا ۱۰۰ پله‌ای را در رتبه‌بندی‌ها  داریم.

معتمدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برنامه قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های کارآفرین دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس برج فناوری که برای ما پارک فناوری محسوب  می‌شود، تاسیس شد و سرمایه گذاری‌های زیادی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توسعه این برج فناوری، یادآور شد: برای این منظور ساختمان دیگری را برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در نظر گرفتیم ضمن آنکه در تلاش هستیم تا فعالیت‌های دانش بنیان را در دانشکده‌ها توسعه دهیم.

معتمدی توسعه شرکت‌های دانش بنیان را یکی از راهکارهای توسعه دانشگاه‌ها دانست و افزود: توسعه این شرکت‌ها همچنین راهکار مناسبی برای رفع چالش‌ها و نیازهای کشور است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ضرورت توجه به ساختارهای دانشگاه، اظهار کرد: بر این اساس یکی از اقداماتی که در هر سمتی مشغول به فعالیت می‌شود، اصلاح ساختار است؛ چراکه به اعتقاد متخصصان اگر ساختارها، ساختارهای مناسبی نباشد نمی‌توان برنامه‌های خوبی در جهت جهش در شاخص‌های رشد را اجرایی کرد.

شوی با تاکید بر اینکه با ساختارهای سنتی و نسل اول نمی‌توان به دانشگاه نسل سوم ورود کرد،‌ ادامه داد: برخی از اساتید هر چند که جز اساتید تراز اول هستند ولی سنتی فکر می‌کنند و در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند ولی مابرنامه‌های اصلاح ساختار را اغاز کردیم به گونه‌ای که در حال حاضر دانشکده‌های این دانشگاه در ۶ پردیس قرار گرفتند.

معتمدی دلیل اجرای این طرح را افزایش هم افزایی و همکاری میان دانشکده‌ها دانست و گفت: علاوه بر آن این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده و دو گروه علمی مستقل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز