خبرگزاری کار ایران

فولاد سنگان محور اشتغال و توسعه در منطقه خواف

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۵۳۴

مدارس مهر فولاد سنگان با حضور رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس نوسازی،تجهیز مدارس کشور، حجت الاسلام و المسلمین شمسیان امام جمعه، محمود نگهبان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین سنجرانی فرماندار، علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان و جمعی از فرمانده‌‌هان نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان منطقه، با حضور پرشور دانش آموزان و مردم مناطق محروم شهرستان خواف، افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم، عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه که از طریق ویدئوکنفرانس در این مراسم سخنرانی می‌کرد، بهره‌برداری از این مدارس را به همه مردم و مسئولان شهرستان خواف تبریک گفت و افزود: نواخته شدن زنگ مدارسی که فولاد مبارکه و فولاد سنگان با افتخار برای بنای آن‌ها آستین همت بالا زدند، لحظه‌ای باشکوه و بسیار مسرت‌بخش است.

وی با بیان این‌که در فاز اول و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، چهار مدرسه از هفت مدرسه تعهدشده طی مدت صد روز آماده بهره‌برداری شد، گفت: هم‌زمانی بهره‌برداری از این مدارس با هفته دفاع مقدس از این نظر حائز اهمیت است که کمک به ارتقای دانش فرزندان ایران اسلامی و اهمیت تحصیل و کسب علم کمتر از دفاع از مرزهای کشور نیست.

عظیمیان تصریح کرد: فولاد مبارکه و فولاد سنگان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خویش در این پروژه ماندگار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در همین راستا از حمایت‌های مسئولان این استان و سازمان توسعه و نوسازی مدارس قدردانی کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه از توسعه صنعت در مناطق مستعد به‌عنوان فرصتی برای محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توسعه پایدار نام برد و اظهار امیدواری کرد: با توفیقات الهی بتوان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همچنان به مردم شریف کشور خدمت‌رسانی کرد.

در مراسم افتتاح  این مدارس، علی امرائی، مدیرعامل فولاد سنگان ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد وخاطره شهیدان ، فولاد سنگان را محور واقعی تولید، اشتغال و توسعه در منطقه دانست و گفت:  فولاد مبارکه در کشور علاوه بر حرکت موثر در سنگر تولید و پیشرفت، در سنگر دیگری به نام مسئولیت های اجتماعی مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز ایران بوده و در هر نقطه ای از ایران که فولاد مبارکه در آنجا فعالیت صنعتی داشته، در محرومیت زدایی از آن استان نقش بسزایی ایفا کرده است و با توجه به تعهد مدیریت عالی فولاد مبارکه نسبت به توسعه شهرستان خواف، تعداد  هفت مدرسه در دستور کار ساخت قرار گرفته که چهار مدرسه توسط شرکت فولاد سنگان احداث و سه مدرسه دیگر با سرمایه گذاری فولاد مبارکه توسط اداره نوسازی و تجهیز مدارس  استان ساخته خواهد شد.

وی اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های این مدارس، استحکام بسیار بالا زیر نظر ناظر نوسازی مدارس استان  بوده که در صد روز کاری ساخته شده و در نوع خود یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

 وی در خصوص محرومیت زدایی از منطقه از امضای تفاهم نامه ای با حضور مدیر کل فنی و حرفه ای استان در این مراسم خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با هدف افزایش توسعه کیفی آموزش به منظور توانمند سازی جوانان با توجه به پتانسیل معدنی در منطقه بوده و افزایش توان علمی و مهارتی  با  انتقال دانش فولادی به جوانان این منطقه مهمترین هدف در این تفاهم نامه است. از دیگر اقدامات فولاد سنگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، تشکیل تعاونی ها به منظور توانمند سازی مردم  بوده و بحق فولادسنگان محورواقعی تولید، اشتغال و توسعه در منطقه خواف است.

حجت الاسلام والمسلمین شمسیان، امام جمعه نیز در مراسم افتتاح این مدارس، اقدام فولاد سنگان را مصداق واقعی جهاد در راه خدا دانسته و افزود: افتتاح مدارس توسط فولاد مبارکه و فولاد سنگان، مصداق واقعی کلام مقام معظم رهبری (ما میتوانیم) بوده و ساخت این مدارس توسط فولاد سنگان در صد روز کاری مصداق بارز مدیریتی جهادیست و همچنین اهدای بیش از 600 بسته لوازم التحریر به دانش آموزان، موجب شادی  این خانواده ها ،امام زمان و شهدا خواهد بود.

در ادامه رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس اداره نوسازی، تجهیز مدارس کشور نیزدر این مراسم، از اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر ویژه ای کرده وگرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، را به فال نیک گرفت و افزود: وجود نیروهای  انسانی و فضاهای آموزشی  از عوامل مهم در موفقیت دانست  و خوشبختانه ساخت این چنین مدارسی در راستای این مهم بوده و انشالله شاهد پیشرفت علمی دانش آموزان این منطقه باشیم.

وی از مساعدت و همیاری مدیریت فولاد مبارکه و فولاد سنگان کمال تشکر کرده و گفت: امید است با این اقدامات صورت گرفته، شاهد افزایش توسعه آموزشی در مناطق شهرستان خواف باشیم .

محمود نگهان، نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مدارس افزود: اقدام بسیار نیک و ارزشمند فولاد سنگان در منطقه، الگویی بسیار مناسب جهت دیگر صنایع فولادی در منطقه خواهد بود و از زحمات عظیمیان وامرائی در ساخت به موقع و سریع کمال تشکر را دارم و توانمندسازی تعاونی‌های موجود در منطقه با همت فولاد سنگان از اقدامات بسیار شایسته و حرفه ای  در قالب معین اقتصادی منطقه بوده و نقش بسیار مهم این شرکت و مدیریت عالی فولاد مبارکه و فولاد سنگان در راستای مسئولیت های اجتماعی است .

وی دغدغه مدیریت عالی فولاد مبارکه را، پیشرفت و استفاده دانش آموزان از فضاهای مناسب آموزشی دانست و افزود: انشالله با راه اندازی کارخانه کنسانتره سازی 5 میلیون تنی فولاد سنگان، شاهد رشد،اشتغال زایی و توسعه همه جانبه در منطقه باشیم.

سنجرانی فرماندار خواف نیز، فولاد مبارکه و فولاد سنگان را پیشتازان عمل در حوزه مسئولیت های اجتماعی دانست وگفت: سازمانها و شرکت‌های معدنی به لحاظ قانونی مسئولیت اجتماعی دارند که تا شعاع ۶۰ کیلومتر در مباحث فرهنگی، اجتماعی شهرستان رسیدگی کنند. خوشبختانه قدم بزرگی که در این شهرستان برداشته شده و طبق بررسی ها نیاز اصلی شهرستان در نظام آموزشی است که دوستان در فولاد سنگان ورود پیدا کرده اند. بازه زمانی ساخت این چهار مدرسه یکساله بوده که کمتر از سه ماه انجام شده است و ‌کار بسیار بزرگ و اثرگذاری است.

سنجرانی عنوان کرد: باید به سلیقه خوب مدیرعامل سنگان، اشاره کرد و از ایشان تشکر میکنم، بعلاوه اینکه برای تمام دانش آموزان این طرح بسته فرهنگی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر شاهد هستیم به بهترین وجه تقدیم آنها می شود.

وی گفت: اولویتهای ما زیرساختهاست که به مجموعه ها هم اعلام شده و فولاد مبارکه و  فولاد سنگان امروز پیشتاز این شرکتهای معدنی در بحث مسئولیت اجتماعی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز