خبرگزاری کار ایران

مهندس صادقی در مراسم دیدار نوروزی مدیران و کارکنان شر کت:

چشم انداز ذوب آهن درسال97 مطلوب و امید بخش است

کد خبر : ۶۱۶۱۰۱

دیدار نوروزی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با مدیران و کارکنان شرکت چهارشنبه 15 فروردین ماه جاری در تالار آهن روابط عمومی شرکت برگزار گردید . در این مراسم که جمعی از مسئولین وکارکنان شرکت حضور داشتند ، مهندس صادقی مدیر عامل شرکت طی سخنانی ضمن ارزیابی فعالیت ها و موفقیت های شرکت در سال 1396 به تشریح شرایط فعلی شرکت و چشم انداز اقدامات و برنامه های اصلی ذوب آهن در سال 97 پرداخت .

به گزارش ایلنا، مهندس صادقی در آغاز سخنان خود ضمن عرض تبریک فرارسیدن سال جدید و گرامیداشت سال حمایت ازکالای ایرانی ، به تشریح روند فعالیت های شرکت در سال گذشته پرداخت و یادآور شد : در سال گذشته چالش های بزرگی پیش روی شرکت بود که بسیاری از آنها برطرف شده و البته بعضی از آنها همچنان وجود دارد و تنها با همت ، همدلی و سرعت عمل همکاران است که این مشکلات در سال جاری نیز برطرف خواهند شد .

مهندس صادقی از حجم بدهی ها، سود بالای وام های بانکی ، مشکلات چارت سازمانی، تامین مواد اولیه و... به عنوان چالش های سال 96 یاد کرد و افزود : شرکت در سال گذشته ضمن توسعه بازار داخلی اقدام به گسترش صادرات خود نمود و رکوردهای قبلی در این زمینه را شکست . میزان صادرات شرکت به یک میلیون و صد هزار تن رسید و با اخذ استاندارد کرز برای اولین بار محصولات فولادی خود را به کشور انگلستان صادر نمودیم .

وی ادامه داد  : در سال قبل شرایط بازار جهانی فولاد نیز مناسب بود و این امر به همراه صرفه جویی های صورت گرفته و دیگر تدابیر مدیریتی باعث شد در نیمه دوم سال ، شرکت از زیان دهی خارج شده و به سود دهی برسد .

وی در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در جهت کاهش سود وام های بانکی و بهبود شرایط پرداخت اقساط ، گفت  :  اقدامات بسیاری جهت جلب حمایت مسئولین از شرکت صورت گرفت و در این راستا در اردیبهشت ماه امسال بخش زیادی از بدهی های شرکت با مطالبات تامین اجتماعی از  دولت تهاتر می شود که اقدام بسیار مهمی جهت بهبود شرایط ذوب آهن است .

مهندس صادقی دیگر موفقیت های سال قبل شرکت را در مواردی از قبیل تولید ریل ملی، تولید تیرآهن های بال پهن و موفقیت های حاصله در طرح های PCI  و.... معرفی نمود و یادآور شد که ضمن تکمیل این طرح ها در سال جاری کنورتور شماره 4 باتوان داخلی ساخته می شود و کوره بلند شماره یک نیز بعد از اتمام بازسازی و تعمیرات دوباره به بهره برداری می رسد

 . مهندس صادقی در ادامه با یادآوری شعار سال جاری با نام حمایت از تولید کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای تعیین شده است یادآور شد : غیرت ایرانی و غیرت کارکنان ذوب آهن اقتضاء می کند که در جهت تحقق این آرمان تلاش جدی نماییم  و به فعالیت های خود در راستای خودکفایی و استقلال هر چه بیشتر کشور ادامه دهیم .

مهندس صادقی افزود : افزایش ظرفیت ذوب آهن اصفهان مد نظر است و با آن موافبت شده است لذا در سال جاری برای این موضوع نیز باید سرمایه گذاری کنیم.

بحران کمبود شدیدآب در استان و شرکت را جدی بگیریم

مدیر عامل شرکت در بخشی از سخنان خود به موضوع بحران کمبود بارندگی و کمبود آب در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد : مهمترین چالش ذوب آهن در سال جاری کمبود آب است و در حال حاضر نیز بخش هایی از کارخانه به همین دلیل متوقف شده است .

 وی گفت در سال های قبل کمبود آب جدی گرفته نشده و هم اکنون با مشکلات بزر گی روبرو هستیم و چاره ای جز صرفه جویی در مصرف آب های موجود و برنامه ریزی برای استفاده از پساب شهرهای اطراف نداریم .

مهندس صادقی یاد آور شد : سرانه مصرف آب در ایران 40 درصد بیشتر از کشورهای دنیا و حتی کشورهای پرآب است و این رفتار باید اصلاح شود .

مهندس صادقی در ادامه به سرمایه گذاری برای انتقال آب به ذوب آهن اشاره کرد و افزود : باید در جای جای ذوب آهن بادقت و شدت تمام صرفه جویی نماییم  و خطر کم آبی که شرکت را تهدید می کند به حداقل برسانیم .

وی با اشاره به حفظ کرامت انسانی و تلاش برای بهبود رفاه کارکنان یادآور شد : همکاری ، جدیت ، همدلی و تلاش کارکنان موجب موفقیت های فعلی شرکت شده که جای قدردانی بسیار دارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز