خبرگزاری کار ایران

در مجمع نمایندگان استان عنوان شد:

تاکید استاندار و نمایندگان استان اصفهان در مجلس بر حمایت از ذوب‌آهن

پنجمین مجمع نمایندگان استان اصفهان با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس، مدیرعامل ذوب‌آهن و معاونان وی و جمعی از دیگر مسئولان استان و شهرستان لنجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ذوب‌آهن اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در حاشیه این مجمع گفت: ذوب‌آهن اصفهان با مشکلات مالی مواجه است و مدیرعامل این شرکت راهکارهای خوبی به دولت ارائه داده که مورد حمایت کامل قرار گرفته است.

شرایط ذوب‌آهن رو به بهبود است

وی اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان با تدابیر مدیران و کارکنان خود و با انجام اقدامات مختلف از زیان‌دهی فاصله گرفته اما حل کامل مشکلات این شرکت مسلتزم حمایت و کمک دولت است که این کار حتماً صورت می‌گیرد. اقداماتی هم در این‌خصوص در استان باید انجام می‌شد مانند تعامل با بانک‌ها درباره بدهی‌های این شرکت که این اقدامات صورت گرفته است.

زرگرپور در بخشی از سخنان خود به پروژه تولید ریل ملی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه یک موفقیت بزرگ برای دولت تدبیر و امید بود و مانع از واردات این کالای مهم می شود.   

شهرستان لنجان از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است

وی در جمع نمایندگان و دیگر مسئولان از ارتباط خوب و متقابل استاندار و دیگر مدیران استان با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سخن گفت و یادآور شد: در شش‌ماهه عمر تشکیل مجلس شورای اسلامی این پنجمین جلسه استاندار با نمایندگان است و این جلسات برای حل تمامی مشکلات استان و پاسخگویی به نیازهای شهرستان‌ها تشکیل و ادامه خواهد یافت.

زرگرپور با اشاره به اهمیت شهرستان لنجان از جهات مختلف جمعیتی، گردشگری، صنعت و تامین آب و مسایل امنیتی افزود: شهرستان لنجان از قابلیت‌ها و امکانات خاصی برخوردار است و در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هیچ‌گونه مشکلات امنیتی نداشتیم.

85 درصد خاک اصفهان در خشکسالی شدید به سر می‌برد

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات کلی استان از عدم بارندگی در سال‌های اخیر نام برد و اظهار داشت: چند سالی است فقط در غرب استان بارندگی وجود دارد و هم‌اکنون 85 درصد خاک استان در خشکسالی شدید قرار دارد .

وی افزود: با این حال مردم و مسئولان منطقه در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و علی‌رغم افزایش انشعابات جدید آب و علی‌رغم افزایش جمعیت مصرف آب که در گذشته همه ساله 8 درصد افزایش داشته در سال اخیر هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.

امسال صرفه‌جویی مردم اصفهان در مصرف آب بی‌نظیر است

زرگر پور متذکر شد: در طول عمر سد زایندهرود کمترین مصرف آب در سال‌جاری اتفاق افتاد و این‌گونه صرفه‌جویی در هیچ نقطه ایران تاکنون صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای بحران زده در سطح استان گفت: 1000 میلیارد تومان برای واحدهای بحران‌زده استان اختصاص داده‌ایم و از 4560 واحد ثبت‌نام کرده در این زمینه 1560 واحد صنعتی و کشاورزی برای اخذ وام و تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و برای سایر واحدها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

استاندار اصفهان به برنامه‌ها و اقدامات مسئولان و مدیران استان و شهرستان‌های لنجان برای رفع مشکلات مرتبط با گردشگری، آب و فاضلاب، راه و ترابری، امور کتابخانه‌ها، مناطق ویژه اقتصادی و ... اشاره کرد و از دست اندرکاران مربوطه تشکر کرد .

زرگرپور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در ذوب‌آهن اصفهان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و اقدامات زیست محیطی یادآور شد: ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه در زمینه کاهش برداشت آب از زایندهرود و استفاده از پساب شهرهای اطراف اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند و این روند باعث می‌شود برداشت این دو صنعت مهم از زاینده رود به صفر برسد .

حل مشکلات ذوب‌آهن، رونق معادن را هم در پی دارد

صادقی مدیر عامل ذوب آهن نیز در سخنان خود با اشاره به مشکلات فعلی ذوب آهن گفت : ذوب آهن با مشکلاتی مالی مواجه است که البته راه کارهای حل این مشکلات نیز مشخص است . در و اقع حل این مشکلات با حمایت و کمک دولت و مسئولین استان  امکان پذیر است .

صادقی افزود :  مشکل اصلی ذوب آهن مربوط به بدهی ها به ویژه وام های بانکی است . در این بین ، عدم توان پرداخت بدهی به بعضی از سازمان ها مانند معادن موجب مشکلات اقتصادی و در مواردی تعطیلی آنها می شود که البته حل مشکلات ذوب آهن ، باعث رونق بخش معدن می شود .

وی افزود: اخیراً درمان بازنشستگان و بیمه تکمیلی آنها بر عهده ذوب آهن گذاشته شده است. در حالی‌که وظیفه ذوب‌آهن اصفهان تولید است و هیچ سازمانی به بازنشستگان خود این خدمات را ارائه نمی‌دهد بلکه این صندوق‌های بازنشستگی هستند که در قبال بازنشستگان مسئول‌اند. لذا از مسئولان می‌خواهیم با حل مشکل صندوق بازنشستگی، این فشار مالی را از دوش ذوب آهن بردارند .

صادقی در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای اقتصادی کردن فعالیت های ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت : با اقدامات یک سال اخیر توانسته‌ایم در اول مهرماه امسال زیان ذوب آهن را کم کرده و به صفر برسانیم .

وی در ادامه در مورد اقدامات مرتبط با کاهش مصرف آب در این شرکت گفت : میزان مصرف آب کارخانه از رودخانه زاینده رود بسیار کاهش پیدا کرده که این امر تداوم می یابد. از طرفی سعی در انتقال پساب فولادشهر و نجف آباد و بهره گیری از آن را داریم .

مدیرعامل شرکت همچنین به اقدامات زیست محیطی ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: از 20 سال قبل اقدامات گسترده با هزینه‌های بسیار بالایی برای کاهش آلایندگی‌ها در کارخانه شده و تمام بخش‌های تولیدی مجهز به فیلتر شده و آلایندگی ها به زیر حد مجاز رسیده است .

محسن کوهکن نماینده شهرستان لنجان در مجلس نیز ضمن تشکر از میزبانی ذوب‌آهن و حضور استاندار اصفهان، مدیران و مسئولان شهرستان و نمایندگان استان به اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان اشاره کرد و از فرماندار لنجان به لحاظ اقدامات انجام گرفته و گزارش ارائه شده در جلسه تشکر کرد.

 وی  با اشاره به اقدامات زیست محیطی ذوب آهن گفت : این شرکت علی‌رغم مشکلات اقتصادی خود به مسایل زیست محیطی نیز توجه کرده و انتظار می‌رود که در ادامه و با بهتر شدن شرایط، اقدامات زیست محیطی خودرا گسترده تر نماید .

در این جلسه محسن سجاد فرماندار شهرستان لنجان نیز ضمن تشکر از میزبانی ذوب‌آهن و خدمات این شرکت در سطح شهرستان با اشاره به جایگاه اقتصادی اجتماعی شهرستان لنجان، جمعیت، تنوع قومی آن، مفاخر و بزرگان و ایثارگران و شهدا، به مشکلات شهرستان و اقدامات صورت گرفته اشاره کرد .

شایان ذکر است، حاضران این جلسه، ابتدا سر مزار شهیدان گمنام در ذوب‌آهن حاضر شده و پس از قرائت فاتحه و ادای احترام به این شهیدان گرانقدر جلسه خود را در دو نوبت جداگانه برگزار کردند. در جلسه اول این برنامه به مسایل و مشکلات و نیازهای شهرستان لنجان و همچنین ذوب‌آهن اصفهان پرداخته شد و در جلسه دوم،‌ مسائل استانی توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت .

کد خبر : ۴۳۳۳۵۶