خبرگزاری کار ایران

چند ویژگی اصلی پرینترها

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۵۶۱

اگر قصد خرید پرینتر دارید اما اصطلاحات عجیب و غریبی که سازندگان و فروشندگان برای محصول خود عنوان می کنند شما را گمراه می کند، این مطلب مناسب شماست

به گزارش ایلنا، در این مطلب چند ویژگی اصلی پرینترها را با هم مرور می کنیم تا انتخاب پرینترهای سه کاره با توجه به نیاز و انتظاری که از آن داریم آسان تر شود. همچنین می توانید برای خرید اینترنتی پرینترها با بهترین قیمت و خدمات و گارانتی معتبر به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کنید و از ارسال سریع و چتر حمایتی زنبیل برخوردار شوید.

رزولوشن چاپ (dpi):

شمار نقطه‌هایی که پرینتر می‌تواند در هر اینچ مربع از کاغذ چاپ کند Dpi نامیده می شود. بر اساس استاندارد، شماره‌های Dpi مضربی از 300 یا 360 به ‌عنوان مثال 1200 یا 1440 Dpi هستند. بر خلاف آنچه که شرکت های تولید کننده پرینتر اعلام می کنند در مورد رزولوشن واقعی، عباراتی چون Optimized یا بهینه شده و Up To مهم نیستند زیرا در بهترین حالت، به کیفیتی بیشتر از ۶۰۰ در ۶۰۰ نقطه در اینچ (Dpi) نیاز نخواهد شد که پرینتر کنون مدل Canon Wireless Multifunction i-SENSYS MF212W همین مقدار رزولوشن دارد. اگر هم به دنبال تصاویر و متن های زیبا و قابل توجهی هستید، بهتر است به دنبال رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ دی پی آی باشید. هرچه حداکثر کیفیت بالاتر باشد، تصویری که پرینتر می‌تواند چاپ کند دقیق‌تر خواهد بود.

رزولوشن اسکن:

به عنوان یک سنجش صحیح، به دنبال رزولوشن نوری یا Optical Resolution باشید. رزولوشن ۳۰۰ نقطه در اینچ (Dpi) برای اسکن کافی است، کیفیت بالاتر همیشه به معنی مدت زمان اسکن بیشتر و اندازه فایل بزرگ تر است. پرینتر MFP M575dn HP  برای اسکن، رزولوشن600*600 ارائه می کند.

چند ویژگی اصلی پرینترها

سرعت چاپ

یکی دیگر از  عوامل  مهمی که در خرید پرینتر باید به آن توجه داشت، سرعت چاپ آن است که آن را با تعداد برگه هایی که در هر دقیقه پرینت می کند اندازه گیری خواهند کرد. نکته ای که باید در مورد سرعت چاپ به آن توجه کرد این است که برای اندازه گیری این پارامتر، هنوز استاندارد مشخصی وجود ندارد. تولید کننده ها معمولاً در هنگام اندازه گیری سرعت چاپ پرینتر، از چاپ صفحاتی با رزولوشن و کیفیت پایین استفاده می کنند تا به این وسیله سرعت چاپگر را بیشتر نشان دهند. برای مثال پرینتر اچ پی مدل،۳۰MFP M۵۷۵dnبرگ سیاه و سفید در دقیقه چاپ می کند.

پردازنده و حافظه:

یکی از مواردی که کمتر در هنگام خرید پرینتر به آنها توجه می شود، پردازنده و حافظه پرینتر است. البته با توجه به تکنولوژی ای که در هر چاپگری استفاده شده است، مقدار مشخصی از پردازنده و حافظه نیاز دارد. به عنوان مثال از آنجایی که تکنولوژی مورد استفاده در پرینترهای لیزری به این صورت است که دستور چاپ یک برگه را به صورت یکجا دریافت می کند، بنابراین برای داشتن چاپ بهتر به مقدار بیشتری از حافظه و قدرت پردازش احتیاج دارد ولی در پرینترهای جوهر افشان از آنجایی که چاپ به صورت خطی انجام می شود و دستورات چاپ مرحله به مرحله از طریق کامپیوتر ارسال می شود، میزان پردازنده و حافظه از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

هزینه های چاپ:

یکی دیگر از نکاتی که بایستی در هنگام خرید پرینتر مد نظر داشت، هزینه‌ای است که در چاپ هر صفحه توسط پرینتر برای شما ایجاد می‌شود. معمولاً چاپگرهای جوهر افشان به خاطر قیمت پایینی که دارند انتخاب مناسبی جهت خرید شما هستند، ولی بعد از مدتی هزینه خرید جوهر برای پرینتر بالا خواهد رفت و نگهداری و استفاده از آن به صرفه نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز