خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران در عمان با مدیر عامل شستا بررسی شد:

فرصتها و راههای گسترش همه جانبه روابط تجاری و اقتصادی تهران- مسقط

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۹۱۹

در دیدار و گفتگوی سفیر کشورمان در عمان با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)در تهران ضمن بررسی فرصتها و راههای سرمایه گذاری ، بر توسعه و همکاری دو کشور بویژه استفاده مسقط از ظرفیت ها و تولیدات شستا تاکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شستا  مرتضی لطفی مدیر عامل شستا ضمن قدردانی از حضور در شستا و نقش و همکاری موثر آقای دکتر نوری شاهرودی گفت:ما برای عمان اولویت و اهمیت زیادی رادرهمکاریهای مشترک و صادرات کالا و محصولات تولیدی شرکتهای شستا قائل هستیم .

وی‌افزود ضروری است دو طرف تمهیدات لازم را در زمینه های مختلف بویژه برای دسترسی و دستیابی هلدینگ ها و شرکتهای تحت پوشش شستا به بازار عمان بعمل اورندو سرمایه­گذاران عمانی نیز میتوانند به ایران اعزام شوند و در حوزهسیمان( سیمان بهبهان، خاش، چابهار، خوزستان و .. )  تا 30 درصد سرمایه گذاری کنند.

 لطفی با تشریح ظرفیتها و امکانات شستا گفت در حوزه دارو که نزدیک به 24 درصد سهم کشور متعلق به  شستا است و در حوزه عمران و سدسازی که سابقه اجرای پروژه های موفق در Cis و عراق و سایر کشورهای عربی در دسترس است  امکان همکاریهای ارزشمندی وجود دارد.

وی به سایر توانمندیهای مجموعه شستا پرداخت و خاطرنشان کرد: در حوزه پتروشیمی از متانول تا پی پی سی و اوره و آمونیاک ، در حوزه حمل و نقل دریایی با دارابودن شرکت کشتیرانی ج.ا.ا، شرکت پگاه و شرکت فکا با بیش از 30 هزار رأس دام، امکان صادرات کلینکر وسیمان و در حوزه معدن زمینه های مساعدی برای سرمایه پذیری مشترک داریم.

 نوری شاهرودی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان نیزبا اشاره به جایگاه رفیع ایران برای عمان افزود:مادر بخش سیاسی و روابط دوجانبه بین­المللی و منطقه­ای هیچ مشکلی با کشور عمان نداریم و به لحاظ سیر صعودی درهمکاریهای اقتصادی نظیر بانک صحار (دومین بانک بزرگ عمان) که خواستار ادامه همکاری هستند و برایشرکتهای مطرحی همچون فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان هم حساب باز کرده اند واز سایر فعالیتها میتوان به دریافت مجوزهای فروش دو خودروی دنا و رانا از شرکت ایران خودرو اشاره کرد.

وی گفت به راحتی میتوان زمینه های فعالیت در عمان منجمله؛ ثبت شرکت و حساب بانکی ، اخذ ویزا ( پارسال 37 هزار ویزا و امسال با سیر صعودی تا الان بیش از 45 هزار ویزا صادر شده) ، صادرات میوه و شیلات و گندم و ... همچنین واردات و صادرات دارو را گسترش داد و برهمین اساسهیأتی از وزارت بهداشت و درمان عمان برای رتبه بندی بیمارستانهای ایران در شرف اعزام به ایران هستند.

در زمینه سیمان و کلینکر هم فعالیت گسترده ای در دست اقدام است و بنیاد مستضعفان زمینی به متراژ 50 هزار متر در سلاله در این خصوص در اختیار گرفته است.

سفیر ایران در مسقط بااشاره به اینکه عمانی ها با 17 کشور تاکنون حذف تعرفه تجارت دارند و صفر است افزود:در بحث مخازن نفتی وپروژه های ساختمانی ،سرمایه­گذاری مشترک و پالایشگاه ها ،دارو و سلامت و ماشین آلات میتوان با عمانی ها همکاریهای مشترک داشت.

وی با اشاره به اینکهمجموعه کالاهای ایرانی درعمان خوشنام است و 60% تجارت عمان در دست شیعیان است گفتتشکیل کمیته مقدماتی نشست مشترک دو طرف وهمچنین عضویت در کمیسیون مشترک که وزارت صنعت ایران نیز عضو آن میباشد ضروری است.

نوری شاهرودی افزود باید از فرصت استفاده وشرکتی در عمان ثبت کرد و یک نفر در راس هرم در آنجا به نمایندگی حضور داشته باشد چون هم تمرکز در زیرمجموعه شستا و هدایت و راهبری کارهای آن انجام می گیرد و هم اینکه عمانیها بتوانند مرتبا پیگیری و هر روز در دسترس و در جریان فرصت ها قرار داشته باشید .

وی در پایان به برگزاری همایش اردیبهشت ماه در چهار حوزه صنعت، پتروشیمی ، سیمان و دارویی بامشارکت از سرمایه­گذاران عمان، عربی ، اروپایی  اشاره کرد و گفت برای برگزاری نمایشگاه در عمان جهت معرفی شستا و کالاهای تولیدی شرکتهای زیرمجموعه نیز آماده هستیم .        

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز