خبرگزاری کار ایران

تامین نهاده و ایجاد زنجیره تولید توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی و کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۵۳۴

وزیر جهاد کشاورزی بر تامین نهاده ها، بازاررسانی محصولات و ایجاد زنجیره های تولید توسط اتحادیه ها و تعاونی های تولیدی و روستایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز شنبه در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیران عامل اتحادیه های مرکزی و استانی سراسر کشور گفت: اتحادیه ها و تعاونی های تولیدی و روستایی باید برنامه ریزی برای تامین نشا، بذر و کود مورد نیاز بهره برداران را داشته باشند و بتوانند برای محصولات کشاورزی بازار رسانی کنند.

وی با بیان این که اتحادیه ها و تعاونی ها در ایجاد زنجیره تولید نقش کم رنگی تا کنون داشته اند، خواستار فعال تر شدن آنان در این حوزه و رفع دغدغه تولید کنندگان در حوزه پس از تولید محصولات شد.

وزیر جهاد کشاورزی در عین حال از اتحادیه ها و تعاونی های تولید خواست با همفکری و همکاری برای حل مشکلات کشاورزان و مردم بیشترتلاش کنند.

وی همفکری و هم نظری را اساس یک حرکت جمعی دانست و اظهار داشت: مجموعه ای که یک هدف را انتخاب می کند اگر همفکر و هم نظر باشند، نتیجه کار هم افزایی خواهد شد و زودتر به هدف می رسند وبرای مشکلات راه حل مشترک پیدا می کنند.

حجتی نهاد سازی را گامی مهم بعد از نگاه و نظر مشترک در عرصه فعالیت های جمعی و تعاونی عنوان و تصریح کرد: محوری ترین مسوولیت سازمان مرکزی تعاون روستایی نهاد سازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و هدف ما هم ساختن همین نهاد ها است.

وی ارزیابی عملکرد در بخش اقتصادی را ضروری خواند و گفت: در بخش اقتصادی همواره باید خود را ارزیابی کنیم و ببینیم در چه نقطه ای بودیم و اکنون در کجا هستیم و توانمندی اقتصادی واحدهای ما در چه سطحی است.

حجتی با بیان این که ظرفیت های زیادی در اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی وجود دارد، بر تعریف شاخص های احرازصلاحیت های مدیریتی در این مجموعه ها تاکید کرد.

وی افزود: مدیر عامل تعاونی های تولید و روستایی باید به روز، متخصص، توانمند، سالم و ایثارگر باشند تا بتوانند مشکلات روستاها را حل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز