خبرگزاری کار ایران

شناخت بازار در چارچوب فرآیند صادرات

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۶۱

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به شناخت بازار توسط واحدهای صنعتی در چارچوب فرآیند صادرات تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، "مسعود مهدی زاده مقدم" اظهار کرد: اولین گام ورود به بازارهای جهانی و صادرات محصولات دانش بنیان، شناخت پیدا کردن نسبت به این بازارها و آشنایی با پیش نیازها و چارچوب فرایند صادرات بوده و دست­یابی به چنین شناختی نیازمند کسب تجربه و طی کردن روند صادرات به واسطه حضور در بازارهای جهانی است.

وی افزود: آشنایی با قوانین حوزه صادرات چه در سطح داخلی یعنی قوانین مرتبط با صادرات و یارانه های صادراتی و چه در سطح بین المللی یعنی قوانین بازاریابی و تجارت بین المللی بسیار حیاتی به شمار می­آید و تأمین این اطلاعات نیاز اساسی شرکت های دانش بنیان است.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: ارایه مشاوره بمنظور شروع فرآیند صادرات، همچنین رفع ابهامات و حل مسایل شرکت‌ها در حوزه‌های عمومی صادرات و تدوین برنامه صادرات کالای شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مباحث مهم در این زمینه است که باید در جهت ارایه بهتر خدمات و فرآیند آن به واحدها و شرکت ها انجام شود.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در خصوص واحدهای صنعتی و تولیدی توانمندسازی اقتصادی آنها در زمینه صادرات محصولاتشان بوده و هست که در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور توسط مشاوران متخصص در حال انجام است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی و کمک به واحدهای صنعتی و آشنایی با شرکت های دانش بنیان ونیز توانمندی آنها فن بازار منطقه خراسان رضوی با همکاری کریدور صادرات ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی,نشست های مختلفی در زمینه آشنایی با صادرات دانش بنیان را جهت شرکت های دانش بنیان و فناور استان برنامه ریزی و اجرا کرده است.

وی در پایان گفت: برنامه های توسعه شرکت های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با حمایت و دستورالعمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص محصولات صادرات محور در این شرکت ها انجام شده و مشاوره تخصصی به شرکت ها در مرکز کریدور شهرک فناوری داده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز