خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان:

استان گلستان در بخش ارزش افزوده صنعتی رتبه 18 را به خود اختصاص داده است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۹۷۴

استان گلستان در بخش ارزش افزوده صنعتی رتبه 18 را به خود اختصاص داده است رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان گفت: براساس برآوردهای وزارت صنعت ،معدن وتجارت ، استان گلستان در سال 95 رتبه 18 را در بخش ارزش افزوده صنعت در کشور را کسب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ،حسینقلی قوانلو در نشست تخصصی اقتصادی بانوان کار آفرین استان گلستان گفت: درانتهای دولت دهم رتبه استان گلستان در بخش ارزش افزوده صنعت در کشور 26 بود وبا تلاشهای صورت گرفته در دولت تدبیر وامید و براساس آمار مرکز آمار ایران این رتبه در سال 93 به رتبه 22 و جایگاه نوزدهم کشور و در سال 95 به رتبه 18 کشور رسید.
قوانلو ادامه داد: همچنین براساس آمار مرکز آمار ایران این استان دربخش ارزش افزوده معدن نیز در سال 94 با رشد 55.4 درصدی نسبت به سال 93 رتبه 17 کشور را کسب کرده است . این در حالی است که ارزش افزوده این بخش در سطح کشور در سال 94 نسبت به سال 93 رشد منفی 13.9 درصدی داشته است.
وی افزود :خوشبختانه به همت همه تولید کنندگان استان ،رشد بسیار خوبی را در بخش صنعت ومعدن استان شاهد بوده ایم ودور نمای بسیار خوبی را برای این استان پیش بینی می کنیم وامیدواریم در پایان دولت دوازدهم در ارزش افزوده بخش صنعت ،ومعدن استان به رتبه ی 15 کشور دست پیدا کند.
به گفته وی ،در بخش تجارت نیز خوشبختانه همیشه وضع استان خوب بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز