خبرگزاری کار ایران

تاسیس ۲۰۰ شرکت دانش بنیان صنعتی در دولت تدبیر وامید

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۱۳۰

فناوری در دولت تدبیر وامید جایگاه ویژه ای دارد و به همین دلیل می توان تغییرات ملموس توسعه دانش و فناوری در چهارساله تصدی گری دولت را در بخش صنعت و معدن کالا حس کرد.

به گزارش ایلنا، نگاهی به روند رشد واحدها صنعتی با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز و نیز افزایش بهسازی و نوسازی کارخانه ها از بنگاه های کوچک گرفته تا کارگاه های بسیار کوچک نشان می دهد که پژوهش و فناوری در توسعه صنعتی و معدنی کشور در ۴سال گذشته حال و هوای حرفه ای تری به خود گرفته و رواج بیشتری داشته است.

یکی از اقدامات اساسی که در دوران تصدی دولت یازدهم در وزارت صنعت ،معدن و تجارت و در بخش آموزش،فناوری،تحقیق و توسعه انجام شده ایجاد معاونت اموزش، پژوهش و فناوری در وزارت برای تمرکز بر موضوعات مهم این حوزه بوده که توانسته در هدفمند سازی حوزه آموزش و پژوهش در بخش صنعت و معدن تاثیرات بزرگی داشته باشد.

همچنین از آنجایی که حمایت از شرکت های دانش بنیان هم یکی از حوزه های موردتوجه وزارت صنعت،معدن وتجارت بوده و این حوزه از مدت ها پیش در جهت حمایت جدی از دانش بنیان های حوزه صنعت کوشیده تهیه دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه بهر برداری صنایع پیشرفته و دانش بنیان نیز در دوران فعالیت دولت یازدهم در وزارت صنعت،معدن و تجارت  انجام شد.

گسترش تحقیق و توسعه در بخش صنعت، معدن و تجارت و صدور 750 پروانه و گواهی تحقیق و توسعه به نحویکه نسبت عملکرد سال 95 به میانگین سالیانه 25 سال قبل 8.7 برابر بوده است نیز از جمله سایر اقداماتذانجام شده است.

حمایت از ایجاد شرکت های دانش بنیان صنعتی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از جمله سایر اقداماتی بوده که دولت دکتر روحانی در بخش صنعت و معدن انجام داده است  که در این جهت  تا نیمه اول سال 1395 بیش از 200 واحد ایجاد شده و قرار است سال جدید را نیز به بهترین شکل در جهت افزایش کمی و کیفی این شرکت ها اقدام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز