خبرگزاری کار ایران

استانداری اصفهان تاکید کرد:

قسمت اعظم نخبگان استان، در گیر مسائل اجرایی و علمی کشور نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۱۱

طبق تصمیمات صورت گرفته برای سال آینده دو کارگروه که هرکدام متشکل از چند تیم حل مسئله خواهد بود با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال به عنوان پایلوت شروع بکار خواهند کرد.

رسول زرگرپور اظهار داشت: در سال آینده دو کارگروه، متشکل از تیم‌های حل مسئله از بین نخبگان استان انتخاب خواهند شد و با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال با استقرار در واحد‌های صنعتی برای حل مشکلات این واحد‌ها شروع بکار خواهند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسهٔ شورای علمی نخبگان استان که با حضور بخشی از فعالان صنعت و مسئولین خانهٔ صنعت و معدن، دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان برگزار شد، گفت: استان اصفهان با دارابودن یک هزار نخبه بیشترین تعداد نخبگان را در کشور دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این نخبگان از بین دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و بخش آزاد انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: قسمت اعظم نخبگان استان در حال حاضر درگیر مسائل فنی مهندسی، اجرایی و علمی کشور نیستند و باید این ظرفیت و پتانسیل در بخش‌های مختلف بکار گرفته شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه بخش صنعت استان اصفهان دارای بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی است، گفت: این واحد‌ها با مجموعه‌ای از مشکلات و مسائل مواجه‌اند و علی رغم این موضوع تنها ۲۰۰ واحد دارای بخش R&D هستند.

استاندار اصفهان افزود: واحد تحقیق و پژوهش واحد‌های صنعتی(R&D) بررسی مشکلات صنعت را بر عهده دارد و متاسفانه بخش زیادی از واحد‌های صنعتی استان این واحد را در اختیار ندارند.

وی ایجاد ارتباط منطقی، موثر و مستمر بین نخبگان و واحدهایی که دارای مشکلات و معضلات هستند را از وظایف مهم مدیریت استان برشمرد و عنوان کرد: با ایجاد این ارتباط، از این ظرفیت عظیم و خدادادی در رفع مشکلات و مسائلی که در استان وجود دارد استفاده خواهد شد.

مدیر ارشد استان به طرح جدیدی که برای اولین بار در کشور از سوی بنیاد نخبگان ارائه شده بود اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح هم از تجربیات و اقداماتی که در طی ۲-۳ دههٔ گذشته انجام شده و هم از نخبگان به بهترین نحو استفاده می‌شود تا بتوان مشکلات بخش صنعت را رفع کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: این طرح طی دو جلسه با مسئولین خانهٔ صنعت و معدن، بنیاد نخبگان و دانشگاه‌ها در میان گذاشته شد و امروز مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

نمایندهٔ عالی دولت در استان به جزئیات این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح یکسری تیم‌های حل مسئله تشکیل می‌شود و این تیم‌ها متشکل از یک استاد است که با صنعت آشنایی کامل دارد و در رشتهٔ خود نیز بسیار مجرب است که به عنوان محور و اساس کار قرار می‌گیرد و تعدادی از افراد نخبه نیز در این مجموعه قرار می‌گیرند.

استاندار اصفهان افزود: این تیم در واحدهای صنعتی مستقر خواهد شد و در قدم اول نخبگان تحت نظر استاد با روشهای حل مسئله و آسیب‌شناسی و عارضه یابی آشنا خواهد شد و در مرحلهٔ دوم مسائل و مشکلاتی که واحد‌های صنعتی دارند را پیگیری و مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه این روش با تحقیقات کاربردی و بنیادی متفاوت است، اظهار داشت: این روش در راستای این موضوعات حرکت می‌کند ولی منطبق با آن‌ها نخواهد بود.

زرگرپور در ادامه یادآور شد: طبق تصمیمات صورت گرفته برای سال آینده دو کارگروه که هرکدام متشکل از چند تیم حل مسئله خواهد بود با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال به عنوان پایلوت شروع بکار خواهند کرد و در فاصلهٔ زمانی شش ماهه عملکرد آن‌ها بررسی خواهد شد و در صورت موفقیت فعالیت‌های این طرح در سالهای آینده به صورت سراسری گسترش خواهد یافت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در این جلسه ۵ طرح بنیاد نخبگان که به عنوان طرح‌های مورد عمل این بنیاد در سال ۹۴ مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: این طرح‌های برای تصویب نهایی به تهران فرستاده خواهد شد و در صورت تصویب مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز