خبرگزاری کار ایران

نوسازی مرکز توانبخشی شهید مدنی با سرمایه 28 میلیارد ریالی

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۲۹۲

نوسازی و بهره برداری از مرکز درمانی توانبخشی شهید مدنی زرین شهر استان اصفهان با صرف هزینه 28 میلیارد ریال و با هدف ارایه خدمات شبانه روزی به 250 نفر،به عنوان یکی از اقدامات اساسی سال 95 موسسه خیریه قائم الرضا اعلام شد.

به گزارش ایلنا موسسه خیریه قائم الرضا در راستای رسالت و وظایف خود در بخش اجتماعی،طرح بازسازی ساختمان آن مرکز را در سال قبل به اتمام رساند.مرکز درمانی توانبخشی شهید مدنی طی 40 سالی که از فعالیت آن می گذرد دارای بافت فرسوده و غیرقابل تعمیر بوده از همین رو عملیات بازسازی از سال 93 آغاز و در سال 95 به اتمام رسید. طی این برنامه 28 میلیارد ریال صرف نوسازی ساختمان شد به طوری که هم اینک این مرکز پذیرای 250 نفر از توانخواهان کم توان ذهنیدختر 14 سال به بالا به صورت شبانه روزی است. همچنین در این مرکز روزانه به 50 تا 100نفر از توانخواهان ذهنی خدمات ارایه می شود. علاوه بر این ارایه خدمات توانبخشی پیراپزشکی از دیگر اقداماتی است که در آن مرکز انجام می گیرد.

مرکز توانبخشی شهید مدنی پس از این اقدام، توانست در سال گذشته با استفاده از شاخص درجه بندی و ارزشیابی سازمان بهزیستی کشور به "درجه یک سطح خدمات توانبخشی"ارتقا پیدا کند. بازسازی مرکز خدمات مشاوره روانشناختی در تیر ماه 95 در جهت درمان اختلالات روانی،‌ تربیتی،‌ خانواده، ‌ازدواج، ‌امور شغلی و سازمانی صورت گرفته که شرکت های فولاد مبارکه، صفا فولاد، همگروه های مجتمع صنایع قائم الرضا،‌مهندسی فولاد تکنیک وجمعی از افراد خیر در آن مشارکت داشته اند.

موسسه خیریه قائم الرضا در راستای رسالت و وظایف محوله طبق اساسنامه،‌ حفظ ارزش های انسانی،کمک به افراد کم توان جامعه در زمینه های معیشتی، درمانی،‌ازدواج، تحصیل و امور اضطراری و ... را در قالب فعالیت های اجتماعی،‌فرهنگی، فعالیت های ستادی انجام می دهد. برخی از دیگر اقداماتی که از طریق دفتار نیکوکاری شعب اصفهان و فولادشهر توسط این موسسه انجام شده شامل مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی پارسیان، کمک بیماران صعب العلاج، معلولان، ایتام و ... است. این موسسه در سال قبل 177 میلیارد ریال صرف امور خیریه ای در بخش های مختلف کرده است.

خرید زمین و ارایه خدمات به نیازمندان

این موسسه همچنین در راستای رسالت توسعه فعالیت های خدماتی اجتماعی خود قطعه زمینی در شهر جدید بهارستان اصفهان خریداری کرده است.علاوه بر این، پرداخت یارانه برای ارایه خدمات مشاور رایگان به خانواده های نیازمند به تعداد 5هزار و 555 نفر به مبلغ 875 میلیون ریال،کمک به بیماران صعب العلاج به تعداد 134 نفر و 873 میلیون ریال، ارایه خدمات حمایتی به 300 خانواده نیازمند، به کارگیری 24 نفر کادر درمانی شامل روانپزشکان، روانشناسان، مشاوران در حوزه های خانواده، تحصیلی، تریبتی، حقوق و مددکاری برای ارایه خدت مشاوره،‌ انعقاد قرارداد همکاری با با موسسات و شرکت های مختلف از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، هواپیما سازی هسا، کمیته امداد امام (ره)،‌ سازمان بهزیستی، خانه کارگرو ...،‌ تهیه و توزیع غذا به افراد نیازمند،‌کمک بلاعوض به سایر موسسات خیریه،  پرداخت کمک های معیشتی،‌برگزاری جلسات آموزشی،  بازسازی دفتر جلب مشارکت های مردمی دروازه دولت،‌راه اندازی فضای مجازی و سایت ویژه موسسه خیریه قائم الرضا به منظور معرفی خدمات و راهکارهای جلب کمک های مردمی از جمله اقداماتی است که در گزارش سالانه موسسه خیریه قائم الرضا ارایه شده است.

این موسسه در بخش فرهنگی نیز عمده فعالیت های خود را به برگزاری کارگاه های آموزشی و پیشگیری اختصاص داده است که این اقدامات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری صورت می گیرد. در این بخش کانال تلگرامی با هدف اطلاع رسانی به انجمن دوستداران موسسه خیریه قائم الرضا راه اندازی شده است.

 از سوی دیگر هیات مدیره موسسه مقرر کرده یکی از خدمات حمایتی در قالب قراردادی به یکی از موسسات خیریه واگذار شود.

طبق گزارش ارایه شده در سال گذشته میزان سود خالص شرکت های تحت پوشش به 118 میلیارد ریال و سود انباشته به 194 میلیارد ریال رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز