خبرگزاری کار ایران

تحقق 98 درصدی صادرات صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۸۵

مدیر کل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از تحقق 98 درصدی برنامه صادرات این صنعت در سال گذشته خبر داد و گفت : برنامه صادراتی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال 1395 ازنظرارزشی حدود 3 میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود که ارزش صادرات محقق شده 2.958میلیارد دلار بوده است که نشان‌دهنده تحقق 98درصدی برنامه است.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا مهدی صادقی نیارکی افزود: در این زمینه  صنایع غذایی حدود 13 درصد، صنایع دارویی حدود 31 درصد و صنایع آرایشی و بهداشتی حدود 8 درصد در سال 1395 نسبت به سال 1394 رشد صادراتی داشته‌‌اند. 
به گفته وی  صنایع غذایی با صادرات حدود 2.5 میلیارد دلار و سهم حدود 85.5  درصدی در رتبه اول، صنایع آرایشی و بهداشتی با صادرات حدود 242 میلیون دلار و سهم حدود 8 درصد در رتبه دوم و صنایع دارویی با صادرات حدود 192 میلیون دلار و سهم حدود 6.5 درصد رتبه سوم از نظر ارزش صادرات این بخش را به خود اختصاص داده‌اند. 
همچنین سهم صادرات بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال 1395 از کل ارزش صادرات غیرنفتی کشور (بدون احتساب میعانات گازی) حدود 8 درصد و از کل ارزش صادرات کالایی کشور حدود 14.6 درصد برآورد شده است. 
 صادقی نیارکی با برشمردن کشورهای هدف صادراتی این صنایع افزود : از نظر ارزشی به حدود 20 کشور جهان، بیش از 10 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم و کشورهای عراق و افغانستان بیشترین سهم صادراتی را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر کل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از رشد 15 درصدی صادرات کالاهای نهایی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور از لحاظ ارزشی در سال  گذشته خبر داد و اضافه کرد :  باتوجه به ارزش افزوده بالاتر کالاهای نهایی نسبت به کالاهای واسطه‌ای، این میزان رشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.
گفتنی است سهم صادرات کالاهای نهایی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال 95 نسبت به سال 94، حدود 82 درصد و کالاهای واسطه‌ای حدود 18 درصد بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز