خبرگزاری کار ایران

استویا جایگزین شیرینی

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۳۵۵

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: گیاه دارویی استویا شیرین کننده‌ 100 درصد طبیعی و یک راهکار برای جایگزینی شیرینی‌ها است.

به گزارش ایلنا از ساری، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به کاشت گیاه دارویی استویا توسط جهاد کشاورزی در روستای گالشکلا شهرستان بابلسر، گفت: استویا شیرین کننده‌ 100 درصد طبیعی است و یک راهکار در جایگزین کردن شیرینی‌ها است.

وی با بیان اینکه ترکیبات موجود در این گیاه کالری ندارد و 300 برابر شیرین‌تر از قند ساکاروز است، گفت: گیاه استویا از تیره آفتابگردان است و حساس به سرما و دارای برگ های کوچکی است که به صورت متناوب بر روی ساقه ظاهر می شوند و زمان کاشت آن اردیبهشت و خردادماه است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: شرایط مساعدی برای پرورش این گیاه در این شهرستان وجود دارد و پایان تیر و اوایل مهرماه برداشت می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: تکثیر و پرورش این گیاه از طریق بذر، نشاکاری، قلمه و کشت بافت است.

رزاقی خاطرنشان کرد: باتوجه به خواصی که این محصول دارد و وجود شرایط مناسب کشت، راه اندازی صنایع تبدیلی برای توسعه کشت گیاه دارویی استویا و سایر گیاهان دارویی دیگر می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، در بالابردن درآمد و سلامت جامعه موثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز