خبرگزاری کار ایران

تقدیر مردم سراوان از طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت در این شهرستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۹۲۷

کشاورزان، معتمدین، شوراها، دهیاران و مردم شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان در نامه‌ای به رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از تلاش‌های بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی از این شهرستان در قالب اجرای طرح‌های اجتماع‌محور آفتاب قدردانی کردند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که به امضای ده‌ها نفر از مردم و مسئولان شهرستان سراوان رسیده، از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دلیل تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار از طریق مشارکت با مردم محلی قدردانی شده است. در قالب طرح‌های اجتماع‌محور آفتابِ بنیاد برکت، قرار است با توجه به ظرفیت سراوان برای تولید خرما، با مشارکت مردم شهرستان، یک مجموعه برای فراوری و بسته‌بندی خرما در این شهرستان مرزی ایجاد شود.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «اقدام به‌جا و شایسته‌ی بنیاد برکت در زمینه‌ی ایجاد اشتغال و فقرزدایی و ایجاد توازن در امکانات، رفاه و اشتغال روستاهای کشور در پی فرمان تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب سلامی و نگاه ویژه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این راستا قابل تقدیر و تحسین است».

با توجه به ظرفیت بالای شهرستان سراوان در تولید خرما و دارا بودن بیش‌ترین سطح زیر کشت خرما در کشور، قرار است بنیاد برکت در قالب طرح اجتماع‌محور «آفتاب» برای راه‌اندازی کارخانه‌ی فرآوری و بسته‌بندی خرما با تعاونی متشکل از روستاییان سراوان مشارکت کند. به گفته‌ی روستاییان و مسئولان محلی سراوان، این کارخانه می‌تواند نقش مهمی در اشتغال مردم محروم این شهرستان مرزی و محرومیت‌زدایی از این منطقه کم‌برخوردار داشته باشد.

طرح‌های اجتماع‌محور آفتاب و آسمان، پس از شناسایی ظرفیت‌های جوامع محلی برای ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت‌زدایی و تثبیت جمعیت در مناطق محروم کشور اجرا می‌شود. به موجب این طرح‌ها بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وارد مشارکت با تعاونی‌هایی می‌شود که توسط روستاییان و افراد محلی تأسیس و مدیریت می‌شود. مدیریت و تأمین نیروی انسانی بنگاه‌های اقتصادی حاصل از مشارکت کاملاً  توسط مردم محلی انجام می‌شود و بنیاد برکت پس از رونق کارخانه، سهم خود را به مردم واگذار می‌کند و از طرح خارج می‌شود.                                  

لازم به توضیح است هم‌‌زمان با سفر دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان سیستان و بلوچستان در 11 مرداد ماه، قرارداد طرح اقتصادی اجتماع‌محور فرآوری و بسته‌بندی خرمای سراوان به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز