خبرگزاری کار ایران

تغییر جهت مسیرهای خرید و فروش به فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۷۸۲

یک مقام مسئول با اشاره به انقلاب تکنولوژی و فناوری اطلاعات گفت: مسیرهای خرید و فروش و تحویل کالا از یک فضای واقعی به فضای مجازی تغییر یافته است.

به گزارش ایلنا، سهراب کارگر در چهارمین کنفرانس صنعت پخش با بیان اینکه صنعت پخش با تلاش شبانه‌روزی و مستمر سبب شده تا مایحتاج و کالاهای مورد نیاز مردم در کمترین زمان با قیمت یکسان و استانداردهای ملی توزیع شوند، گفت: فعالان این صنعت نقش بی‌بدیل و منحصر به فردی را در حفظ و افزایش سلامت و رفاه عمومی داشته و اهدافی مؤثر و کارآمد برای دولتمردان در زمان‌های بحران به شمار می‌رود.

عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش افزود: همراهی مؤثر جهت اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تدوینی بخصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به این شده تا این صنعت بازوی توانمندی جهت تولیدکنندگان و واردکنندگان به منظور افزایش فروش و سهم بازار به شمار آید.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال، توجه به نیاز مصرف‌کنندگان و ارائه خدمات شایسته به تولیدکنندگان و واردکنندگان، یکی دیگر از مهمترین مأموریت‌های صنعت پخش به شمار می‌آید و لذا با شناخت بیشتر این صنعت در عرصه اقتصاد و نمایان شدن تأثیرات مثبت و غیرقابل انکار آن در زنجیره عرضه، هر روز بر اهمیت آن اضافه می‌شود.

به گفته کارگر، توفیقات ارزنده و نتایج مثبتی که میان انجمن و وزارتخانه‌های صنعت و بهداشت تاکنون ایجاد شده، تنها در سایه همکاری اثربخش و تأثیرگذار معاونان و مدیران کل وزارتخانه‌های مذکور حاصل شده و این در شرایطی است که انجمن صنعت پخش بر اساس یکی از اهداف تعیین شده خود، اقدام به تدوین یک سناریوی مدون، مرتبط و منسجم جهت تعریف محورهای مد نظر خود شده است که بر این اساس اهداف اصلی کنفرانس، شناخت جایگاه صنعت پخش و نقش آن در زنجیره عرضه و اقتصاد کشور بوده؛ چرا که در گذشته حتی در سطوح عالی کشوری، شناخت مناسبی از صنعت پخش وجود نداشته است.

عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش اظهار داشت: متأسفانه برخی از دست‌اندرکاران دولتی صنعت پخش را به عنوان یک کار واسطه‌ای و دلالی به حساب آورده و آن را موجب افزایش قیمت و تورم قیمت تمام شده تلقی می‌کردند و بنابراین آن را صنعتی ناکارآمد و مضر در فرآیند عرضه کالا می‌پنداشتند؛ اما اکنون جایگاه و ارزش صنعت پخش در فرآیند عرضه کالا و خدمات مشخص و شفاف شده است.

کارگر ادامه داد: عمده مطالعات انجام شده در خصوص نظام توزیع در ایران، محصول‌محور و مبتنی بر نظریات و دیدگاه‌های بازاریابی بوده است؛ ضمن اینکه بخش دیگری از مطالعات انجام شده در خصوص شبکه‌های توزیع در ایران با محوریت موضوع اصناف فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی از فعالیت‌های اجرایی توزیع بوده است و مطالعه جامع با نگاه و رویکرد راهبردی در این خصوص در حد مورد انتظار دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اهمیت و ضرورت موضوع از آن جهت است که با تحولات دنیای کنونی، رشد اقتصاد و جهانی شدن، شبکه توزیع کالا و خدمات در حال تغییر و نوین‌سازی است و این صنعت در آینده نزدیک می‌بایست شرایط و روش‌های اجرایی خود را همسو با تغییرات پیش رو مورد بازنگری قرار دهد چرا که این تغییرات نه تنها قیمت کالا و خدمات را متأثر کرده؛ بلکه در حال تغییر ماهیت عرضه و تقاضا در داخل کشورها و حتی بهبود رقابت میان کالا و خدمات تولیدی در کشورهای مختلف بوده است.

عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش تأکید کرد: یکی از مهمترین این تحولات، تغییر و جایگزینی نهادهای توزیعی سنتی با نهادهای توزیعی نوین است؛ به این معنا که در گذشته عمدتاً تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان کوچک و بزرگ، بازیگران اصلی شبکه توزیع بودند و در نهایت فروشگاه‌های کوچک و متوسط، وظیفه عرضه مستقیم کالا و خدمات به مشتریان را داشتند. این در حالی است که اکنون نهادهای توزیعی جدیدی همچون شرکت‌های لجستیکی طرف سوم، جایگزین بازیگران قبلی در زنجیره تأمین شده‌ است.

کارگر گفت: علاوه بر این اقتصاد نوین جهانی با انقلاب تکنولوژی و فناوری اطلاعات همراه است و فضا و مسیرهای خرید و فروش تحویل کالا از یک فضای واقعی به فضای مجازی تغییر یافته است به طوری که معاملات در یک مسیر الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی طرفین صورت می‌گیرد.

عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی مشکلات مالیاتی نظیر کد اقتصادی، مالیات بر ارزش افزوده، برگشت هزینه و همچنین مسائل اجرایی، دغدغه بسیاری از فعالان این عرصه است که باید با همفکری حل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز