خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مازندارن خبر داد:

آموزش 160 هزار نفر در شهرک های صنعتی کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۱۷۶

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: 47 هزار و 151 جواز در حوزه صنعت صادرشده که سه هزار و 200 مورد آن برای مازندران بوده و همچنین از 84 هزار و 949 واحد تولیدی فعال بهره‌بردار، سه هزار و 300 واحد مربوط به مازندران می‌باشد که نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان است.

 به گزارش ایلنا به نقل از شاتا؛  علی یزدانی در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در مازندران با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در سال تولید و اشتغال اذعان داشت: مردم با مصرف کالای باکیفیت داخلی، تولیدکنندگان با تولید محصول باکیفیت و رقابت‌پذیر، قوه مجریه با اصلاح آیین‌نامه‌ها، مجلس با اصلاح قوانین و قوه قضائیه با حمایت‌های قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به عدم توجه کافی به بهره‌وری در مراکز صنعتی  ، اظهار داشت: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که بیش از 96 درصد از صنایع کشور در این بنگاه قرار دارند، مشوقات ویژه‌ای در قالب آموزش رایگان جهت توسعه کارها قراردادیم بطوریکه در سال گذشته 110 هزار نفر از آموزش بهره‌مند شدند و در سال جاری نیز آموزش 160 هزار نفر را در برنامه عملیاتی داریم.
وی در ادامه بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی واحدهای صنعتی را هم یکی از دغدغه‌های دولت برشمرد و افزود : دولت یازدهم برای تحقق این مهم، به بیش از 30 کشور، رایزن بازرگانی اعزام کرده است و با نشست‌هایی هم که با کشور چین برگزار شد 1700 مترمربع فضا برای عرضه و معرفی محصولات ایرانی تدارک دیده‌شده است.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: در سال جاری، در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هیچ‌گونه افزایش قیمت در بخش حق انتفاع نداشتیم، درعین‌حال 10 درصد هم به مشوق‌ها اضافه‌شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد: دولت با برنامه سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری خصوصاً در سال تولید و اشتغال 300 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک‌ها را برای 10 هزار بنگاه که زیر ظرفیت فعالیت می‌کنند یا به افزایش تولید دست یابند، تخصیص می‌یابد، همچنین 5 هزار بنگاه با تکنولوژی قدیمی، بازسازی و نوسازی، دو هزار بنگاه معدنی تجهیز، یکصد هزار واحد صنفی و 6 هزار طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی را در دستور کار قرار داده است.
وی بابیان اینکه در کل کشور 956 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال 800 هزار نفر وجود دارد یادآور شد: بیش از 50 درصد نیروهای شاغل در بخش‌های صنعتی کشور در واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغال دارند.
یزدانی با اشاره به اقدامات دولت در بخش معدن خاطرنشان کرد: در کل کشور 10 هزار و 231 معدن فعال و قابل تجهیز و نیمه فعال داریم که 5 هزار و 822 معدن فعال هستند و از این تعداد چهار و دودهم درصد در اختیار دولت و مابقی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بابیان اینکه در سال جاری غیر از مباحث زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در روستاها هستیم ادامه داد: یک درصد تولید ناخالص داخلی کشور را معدن تشکیل می‌دهد ضمن اینکه از جهت ذخیره و تنوع ماده معدنی در رتبه‌های 10 تا پانزدهم دنیا قرار داریم.
وی اعلام داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران واحد HSEE را در شهرک‌ها راه‌اندازی نمود که در سال گذشته در راستای ایمنی و بهداشت در واحدهای کوچک و متوسط 5 هزار و 700 شناسنامه ممیزی صادرشده و در سال جاری نیز 7 هزار و 500 بنگاه شناسنامه‌دار خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز