خبرگزاری کار ایران

افتتاح ورزشگاه نقش جهان اصفهان پایانی خوش بر انتظار 23 ساله

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۷۱۷

سرانجام پس از 23 سال انتظار در 12 آبانماه سال 1395 ورزشگاه بزرگ نقش جهان با همت شرکت فولادمبارکه و با برگزاری دیدار دوستانه تیمهای فوتبال بزرگسالان و امید فولاد مبارکه سپاهان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که دکتر جهانگیری را جمعی از وزرا از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر ورزش و جوانان، جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار اصفهان و سایر مسئولین استان اصفهان و مدیر عامل و معاونین فولادمبارکه همراهی می‌نمودند، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع خبرنگاران و هواداران ورزش اصفهان ضمن قدردانی از شرکت فولاد مبارکه اصفهان که جانانه در این عرصه قدم گذاشت، اظهار امیدواری کرد این ورزشگاه همراه با سایر پروژه‌هایی که در این استان در حال تکمیل است، برای مردم اصفهان مبارک و مایه خیر و برکت باشد.

وی با تأکید بر اینکه این حق مردم اصفهان است که از امکانات مناسب در زمینه های مختلف از جمله ورزش بهره مند باشند، گفت: متأسفانه دوران تکمیل این ورزشگاه خیلی به طول انجامید که چندین مسئله از جمله محدودیت منابع مالی طرح های دولتی و عدم مدیریت در استفاده صحیح از منابع از عمده دلایل تأخیر در اجرای این چنین طرح هاست.

جهانگیری در همین رابطه تصریح کرد: بخش ورزش از جمله بخش هایی است که ما به دلایل متعددی باید به آن بپردازیم اگر به سلامت جامعه می اندیشیم، هیچ موضوعی در پیشگیری از بیماری‌ها به اندازه ورزش اهمیت ندارد. اگر به مبارزه جدی و بی امان با آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد نیز بیاندیشیم باز هم همین ورزش است که می تواند به خوبی نقش آفرینی کند همچنانکه در جلسه ای که در حضور مقام معظم رهبری بودیم، تصریح شد به یقین هیچ عاملی به اندازه ورزش در پیشگیری، کنترل و مبارزه با اعتیاد و برخی آسیب های اجتماعی نقش ندارد.از این رو ما باید برای همه اقشار مختلف جامعه و بویژه جوانان سراسر کشور برنامه ریزی ورزشی و امکانات و اماکن ورزشی را تدارک ببینیم.

معاون اول رئیس جمهور بودجه محدود دولت را یکی از همین عوامل محدود کننده در امر اشاعه ورزش و توسعه اماکن ورزشی برشمرد و با بیان اینکه باید فضایی فراهم گردد، تا بخش خصوصی برای ورود به این عرصه رغبت پیدا کند افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که منابع شرکت های غیردولتی به عنوان یک کار مهم اجتماعی در بخش ورزش به کار گرفته شود.

وی از به بهره برداری رسیدن ورزشگاه نقش جهان توسط بخش غیر دولتی به عنوان مثال بارز ورود بخش خصوصی در این راستا یاد کرد و ادامه داد: از زمانی که تصمیم گرفته شد فولاد مبارکه برای تکمیل و بهره برداری ورزشگاه نقش جهان وارد گود شود، بحمدالله مشاهده کردیم که ظرف مدت کوتاهی این پروژه تکمیل و آماده بهره برداری شد.

دکتر جهانگیری با قدردانی از سرمایه گذاری فولادمبارکه در این خصوص تصریح کرد: باید شرایطی فراهم گردد که اینگونه پروژه‌ها برای شرکت هایی نظیر فولاد مبارکه از نظر اقتصادی ایجاد جاذبه کند. این باعث می‌شود در سراسر کشور شاهد به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های متعدد و مشابهی باشیم.

ایشان خاطر نشان کرد: اصفهان از نظر ورزشی جایگاه بسیار مهمی در ورزش قهرمانی و همگانی کشور دارد. بسیاری ا ز افتخارات ملی و بین اللملی کشور در عرصه جهانی و پارالمپیک، توسط جوانان اصفهانی رقم خورده است و این مایة مباهات ایران اسلامی است. بنابر این باید علاوه بر تقویت این زیرساخت‌ها در اصفهان، در سایر استانها نیز چنین کنیم.

وی افتتاح پروژه ورزشگاه نقش جهان در اولین روز کاری وزیر ورزش و جوانان را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد با درایت ایشان و تمامی مسئولین کشور شاهد رشد هرچه بیشتر ورزش کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز