علی زعفری در گفتگو با ایلنا خبر داد:
حضور ۴۵۰ برند داخلی و خارجی در نمایشگاه نوشیدنی، قهوه و بستنی

عضو هیئتمدیره اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافیشاپ تهران از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی نوشیدنی، قهوه، چای و بستنی با حضور ۱۳۵ شرکت داخلی و بینالمللی خبر داد.
علی زعفری، عضو هیئت مدیره اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافیشاپ تهران و رئیس شورای سیاستگذاری دوازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه، چای و بستنی در گفتگو با ایلنا اظهار کرد: قرار بود این نمایشگاه از ۱۹ تیر ماه برگزار شود، اما با توجه به شرایط خاص کشور و درخواست شرکتها، زمان آن به ۸ تا ۱۱ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران منتقل شد. این نمایشگاه با حضور حدود ۱۳۵ شرکت و ۴۵۰ برند داخلی و خارجی، در فضایی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع برگزار خواهد شد.
حضور پررنگ صنف نوشیدنی، قهوه، چای و بستنی در این نمایشگاه
زعفری با تأکید بر اینکه این نمایشگاه فرصتی برای نمایش ظرفیتهای صنف و صنعت این حوزه است، افزود: ما هم تولیدکننده هستیم، هم واردکننده و هم صادرکننده. اما متأسفانه مشکلات در حوزه انرژی و ارز، تولیدات را به شدت سخت کرده است. با این وجود، فعالان صنفی متوقف نمیشوند. ما با امید، حرکت میکنیم و از این بحران هم عبور خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: شرکتهایی هستند که با وجود شرایط اقتصادی سخت، همچنان با روحیه و انگیزه برای نمایش توانمندیهای خود به میدان آمدهاند.
نمایشگاهی پر بازدید با محوریت مصرف عمومی
زعفری درباره ویژگی پویای این رویداد گفت: نمایشگاه نوشیدنی و بستنی همیشه بازدیدکنندگان زیادی دارد چون محصولات عرضهشده، قابل مصرف مستقیم و مورد علاقه عموم هستند ما با وجود کاهش حضور شرکتهای خارجی، امیدواریم این نمایشگاه نیز مانند دورههای پیشین پربازدید باشد.
وی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ شرکت خارجی برای این نمایشگاه پیشثبتنام کرده بودند که به دلیل شرایط فعلی نتوانستند در نمایشگاه حاضر شوند، اما همدلی بین تولیدکنندگان، واردکنندگان و مصرفکنندگان میتواند نمایشگاه را به یک رویداد موفق تبدیل کند.
دعوت به همراهی در شرایط سخت اقتصادی
زعفری در پایان خاطرنشان کرد: از رسانهها و مردم تشکر میکنم که در کنار صنف و صنعت بودند و امیدوارم در این دوره هم با حمایت عمومی، بتوانیم نمایشگاهی موفق و جریانساز برگزار کنیم.