خبرگزاری کار ایران

صندوق املاک، سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۶۴۵

افزایش نرخ املاک در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که سرمایه گذاری در بازار املاک برای بسیاری از مردم تقریبا غیرممکن شده است. این در حالی است که همه ما می‌دانیم سرمایه گذاری در بازار مسکن همواره (به خصوص در بلند مدت) سودده است. به همین علت بسیاری از مردم به دنبال پیدا کردن راهی برای سرمایه‌گذاری در این بازار با سرمایه اندک هستند. در ادامه بعضی از روش‌های سرمایه گذاری در بازار مسکن با حداقل سرمایه را به شما معرفی می‌کنیم.

سرمایه گذاری در صندوق املاک و مستغلات

صندوق املاک و مستغلات (Real Estate Investment Trust) که به صورت خلاصه REIT نامیده می‌شود، یکی از معتبرترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در بازار املاک با سرمایه اندک است. شما می‌توانید تنها با در اختیار داشتن 500 هزار تومان، برای خرید واحدهای این صندوق اقدام کنید. این صندوق‌ها سابقه‌ای طولانی در بازار بورس کشور ندارند اما مدت زیادی است که در بازارهای جهانی فعالیت می‌کنند و اعتبار زیادی کسب کرده‌اند. 

عملکرد صندوق‌های املاک مشابه سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. این صندوق‌ها سرمایه افراد مختلف را جمع‌آوری و با استفاده از این سرمایه، اقدام به خرید و فروش املاک متعدد در بازار مسکن می‌کنند. با این روش تمام افراد جامعه می‌توانند از سود بازار املاک بهره‌مند شوند و از کاهش ارزش سرمایه خود در برابر تورم جلوگیری کنند. 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار بورس کشور، مستقیما تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند. به همین علت می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد و سرمایه خود را با خیال راحت به آن‎ها سپرد.

خرید مشارکتی مسکن

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های قدیمی برای سرمایه گذاری در بازار مسکن استفاده کنند. یکی از روش‌های مرسوم در ایران برای این کار، خرید مشارکتی مسکن است. شمار زیادی از مردم برای فرار از مشکل گرانی مسکن، اقدام به خرید مشارکتی ملک می‌کنند. این روش در سال‌های گذشته که مردم به یکدیگر اعتماد داشتند، به سادگی انجام می‌گرفت اما متاسفانه در سال‌های اخیر، اعتماد به دیگران سخت‌تر شده و آمار کلاهبرداری هم افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل در حال حاضر خرید مشارکتی مسکن جزو گزینه‌های امن و معتبر سرمایه‌گذاری به شمار نمی‌رود.

خرید متری خانه

خرید متری خانه یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در بازار مسکن است که اخیرا به مردم معرفی شده است. در حال حاضر سایت‌های متعددی طراحی و ساخته شده‌اند که اقدام به خرید و فروش متری مسکن می‌کنند. در این روش شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، متراژ مشخصی از یک خانه را خریداری کنید در حالی که هیچ اطلاعی از سایر شرکای خود ندارید.

استفاده از این سایت‌ها برای خرید خانه شاید هیجان‌انگیز و جالب توجه به نظر برسد اما باید بدانید که مسئولیت اعتبارسنجی این سایت‌ها کاملا به عهده شما است. به عبارت بهتر، شما باید پیش از هر اقدامی، از اعتبار و پشتوانه این سایت‌ها اطمینان حاصل کنید.

مقایسه میزان بازدهی صندوق املاک با سایر روش‌ها

هر 3 روشی که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شد، مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما باید پیش از شروع سرمایه‌گذاری به مقایسه این روش‌ها بپردازید و سازگارترین گزینه با اهداف و نیازهای خود را پیدا کنید. یکی از گزینه‌هایی که باید به آن توجه کنید، میزان بازدهی هرکدام از روش‌های مذکور است. بازدهی خرید متری و مشارکتی خانه کاملا به شرایط بازار وابسته است. این در حالی است که میزان بازدهی صندوق های املاک و مستغلات به معیارهای بیشتری بستگی دارد.

مدیران صندوق‌های املاک از سرمایه جمع‌آوری شده برای خرید، فروش و اجاره املاک استفاده می‌کنند. در واقع برخی از ساختمان‌های خریداری شده توسط صندوق‌ها، اجاره داده می‌شوند. بنابراین سرمایه‌گذاران علاوه بر افزایش نرخ مسکن، از محل این اجاره‌بها هم سود کسب می‌کنند. به همین علت پیش‌بینی می‌شود سود صندوق‌های املاک از سود بازار مسکن بیشتر باشد.

مورد دیگری که باید به آن اهمیت داد، اعتبار سازمانی است که دارایی خود را در اختیار آن قرار می‌دهید. همان طور که اشاره کردیم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت نظارت مستقیم سازمان بورس هستند و باید گزارش فعالیت‌های خود را به صورت دوره‌ای در اختیار این سازمان قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از فعالان حرفه‌ای بازار معتقدند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعتبار بالایی دارند. این در حالی است که سایر روش‌ها از چنین اعتباری برخوردار نیستند.

صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات آگاه

صندوق املاک آگاه یکی از معتبرترین صندوق‌های املاک موجود در کشور است. کارگزاری آگاه به عنوان موسس این صندوق، از اعتبار بالایی در میان مردم برخوردار است و به همین دلیل، اعتماد به این صندوق برای مردم ساده به نظر می‌رسد. 

پذیره نویسی صندوق املاک کلید آگاه که از نوع قابل معامله در بورس (ETF) است، به زودی انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز