خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنف مواد پروتئینی اراک در گفتگو با ایلنا:

اتحادیه باید بر کشتار مرغ و دام نظارت داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۰۳۵

رئیس اتحادیه صنف مواد پروتئینی اراک، گفت: علی رغم نامه‌نگاری‌های فراوان هیچ نظارتی بر کشتار و تعیین سود پروتئینی فروشان نمی شود.

مهدی سیفی‌پور، رئیس اتحادیه صنف مواد پروتئینی اراک با بیان اینکه کشتار مرغ در کشتارگاه خصوصی انجام و به مغازه‌ها توزیع می‌شود گفت: اصناف باید با سود خورده‌فروشی ۸ درصدی فروش داشته باشند در حالی که سود کمتر از ۱۰ درصد در واقعیت اعمال می‌شود که زیان و ضرر را به دنبال دارد.

وی افزود: مرغ‌فروشان شاید روزی صد کیلو هم فروش نداشته باشند و مقدار پایین سود کنار هزینه‌های پلاستیک، کارگر، اجاره مغازه، دارایی و آب و برق و... باعث ورشکستگی پروتئینی‌های سطح شهر می‌شود.

 

مافیا قیمتها را تعیین می‌کند

رئیس اتحادیه صنف مواد پروتئینی اراک، گفت: سود قانونی ۱۰ درصدی که اعلام شده در حال حاضر ۸ درصد به تصویب رسیده است.

سیفی پور در ادامه گفت: در مورد گوشت با اینکه تولیدکننده هستیم اما باز هم این کالا با قیمت بالا به فروش می‌رسد. در کشتارگاه نظارت کامل و دقیق بر روند کشتار گوشت و آنالیز قیمت وجود ندارد. به نوعی که مافیایی خودشان تصمیم‌گیری‌ می کنند.

وی تاکید کرد: در مورد تصحیح سود فروش گوشت نامه‌نگاری‌های بسیاری را انجام داده‌ایم اما به نظر می‌رسد برخی از مسئولین چندان به این مسئله اهمیتی نمی دهند.

 

عدم نظارت اتحادیه بر کشتارگاه

رئیس اتحادیه صنف مواد پروتئینی اراک، با بیان اینکه وظیفه نظارت بر کار کشتارگاه ها بر عهده شهرداری است گفت: درخواست داده‌ایم تا در کشتارگاه ها دفتری از سوی اتحادیه تعیین شود تا نظارت بر قیمت ها داشته باشند که تا امروز این پیشنهاد ما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ است.

سیفی پور ادامه داد: اجاره ملک هم امسال دو برابر سال قبل شده است، به این معنا که مغازه‌ای که در سال گذشته شش میلیون اجاره پرداخت می‌کرد امسال کرایه اش به ۱۱  میلیون تومان رسیده، اما سود فروش همان  ۸ درصد مانده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز