خبرگزاری کار ایران

درمان فوری گال در خانه!!!

معرفی روش های مختلف درمان خانگی گال

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۹۵۲

روش های درمان مختلفی برای بیماری گال وجود دارد؛ در ادامه تمامی روش های درمان خانگی گال بررسی خواهد شد. روش های بسیاری برای درمان خانگی بیماری گال وجود دارد. می توانیم از گیاهان دارویی، سبزیجات، میوه ها و ... برای درمان این بیماری مسری استفاده کنیم.

 

 

استفاده از گیاه رزماری برای درمان بیماری گال در منزل

استفاده از گیاه دارویی رزماری یکی از روش های درمان بیماری پوستی گال است. رزماری حاوی موادی با خاصیت ضد التهابی می باشد. همچنین رزماری از عفونت ثانویه پوست جلوگیری خواهد کرد. رزماری به کاهش درد و خارش این بیماری نیز کمک می کند. همچنین ترکیب گیاه رزماری و میخک دارای خاصیت ضد میکروبی قدرتمندی می باشد. برای استفاده از این گیاه می بایست آن را با آب ترکیب کنید و چند دقیقه ای بجوشانید؛ پس از خنک شدن این ترکیب می توانید از آن استفاده کنید و پس از چند دقیقه پوست را بشویید.

استفاده از روغن خردل برای درمان خانگی گال

استفاده از روغن خردل یکی از موثر ترین روش های درمان خانگی گال می باشد. دقت داشته باشید که استفاده از این روغن باعث نابودی انگل های بیماری گال می شود. همچنین روغن خردل در درمان ترک های پوستی نیز کاربرد دارد. کافیست برای درمان بیماری گال از این روغن به صورت موضعی استفاده کنید.

استفاده از فلفل هندی برای درمان خانگی گال

فلفل هندی قابلیت سوزاندن انگل ها را دارد. فلفل هندی باعث بهبود بیماری گال می شود. فلفل هندی حاوی کپسایسین می باشد؛ این ماده درد را کنترل می کند و باعث کاهش درد می شود. دقت داشته باشید که اگر دارای پوست حساسی هستید نباید از این روش درمانی در منزل استفاده کنید. مقداری از پودر فلفل هندی را داخل وان آب گرم بریزید و تا زمانی که آب وان خنک نشده از آن خارج نشوید. پس از اینکه از وان خارج شدید، با آب سرد دوش بگیرید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان خانگی بیماری گال

همانطور که میدانید گیاه آلوئه ورا خاصیت های درمانی بسیاری دارد. از ژل آلوئه ورا برای بهبود زخم ها، آکنه و ... استفاده می شود. گیاه آلوئه ورا، عوارض جانبی ندارد و برای تمامی افراد مناسب می باشد. دقت داشته باشید که استفاده از ژل آلوئه ورا باعث تسریع فرآیند درمان بیماری گال خواهد شد. برای استفاده از این گیاه کافیست ژل داخل آلوئه ورا را به مدت 30 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

استفاده از مایع سفید کننده برای نابودی انگل های پوستی

می توانیم از مایع ضد عفونی کننده به عنوان درمان خانگی گال استفاده کنیم. مایع سفید کننده قابلیت نابودی انگل ها را دارد. با توجه به اینکه مایع سفیده کننده در ترکیبات خود حاوی کلر می باشد؛ می تواند از ایجاد عفونت جلوگیری کند. برای استفاده از این ماده می بایست مایع سفید کننده را با نسبت یک به سه با آب مخلوط کنید و سپس روی پوست اسپری نمایید.

معرفی روش های مختلف درمان خانگی گال

استفاده از روغن اسطوخودوس به عنوان درمان خانگی

روغن اسطوخودوس قابلیت بازیابی سلول های مرده پوست را دارد. همچنین این روغن گیاهی باعث کاهش خارش های ناشی از گال می شود. این روغن انگل ها را نیز از بین می برد. به دو روش می توانید از روغن اسطوخودوس برای درمان خانگی گال استفاده کنید:

  1. چند قطره از روغن اسطوخودوس را داخل وان آب گرم بریزید؛ حدود 20 دقیقه داخل وان بمانید و سپس خود را با آب گرم بشویید. سعی کنید که این کار را هر روز انجام دهید.
  2. چند قطره از این روغن را با یک نسبت با الکل ترکیب کنید و روی ناحیه آسیب دیده اسپری نمایید. چند دقیقه محلول را روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود. ترکیب روغن اسطوخودوس و الکل باعث نابودی کنه گال خواهد شد.

استفاده از سرکه سفید برای نابودی انگل های پوستی

استفاده از سرکه سفید یکی از روش های رایج درمان خانگی بیماری گال می باشد. سرکه سفید نوعی اسید است که می تواند PH پوست را تغییر دهد و انگل را را از بین ببرد. همچنین استفاده از سرکه سفید عفونت را نیز برطرف می کند. برای استفاده از این ماده می بایست آن را با یک نسبت با آب مخلوط کنید و روی محل آسیب دیده اسپری نمایید. پس از 20 دقیقه ناحیه آسیب دیده را با آب گرم بشویید. دقت داشته باشید که تا زمان بهبودی کامل این کار را سه مرتبه در روز انجام دهید.

نکته: برای بدست آوردن اطلاعات کامل در مورد بیماری گال روی این لینک کلیک کنید.

استفاده از روغن درخت چای به منظور درمان گال در منزل

استفاده از روغن چای نیز یکی دیگر از روش های درمان خانگی گال می باشد. روغن چای در ترکیبات خود حاوی ماده ای است که این ماده خاصیت انگل زدایی بسیار قدرتمندی را داراست. همچنین روغن چای در گند زدایی، از بین بردن قارچ و عفونت و ... نیز کاربرد دارد. در واقع روغن چای عمر انگل ها را کوتاه می کند. البته دقت داشته باشید که خانم های باردار و شیرده نمی توانند از این روش درمان خانگی برای بیماری گال استفاده کنند. به دو روش می توانید از روغن چای به عنوان درمان خانگی گال استفاده کنید؛ این دو روش عبارت اند از:

  1. چند قطره از روغن چای را داخل وان حمام بریزید؛ 20 دقیقه داخل وان بمانید و سپس دوش آب گرم بگیرید. بهتر است این کار را تا بهبودی کامل بیماری گال دو مرتبه در روز انجام دهید.
  2. روش دیگر استفاده از این روغن به این صورت می باشد که روغن درخت چای را با یک نسبت با روغن زیتون مخلوط می کنیم و روی ناحیه آسیب دیده ماساژ می دهیم. اگر این کار را دو مرتبه در روز انجام دهید بیماری شما بهبود خواهد یافت.

معرفی روش های مختلف درمان خانگی گال

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز