خبرگزاری کار ایران

تضمین امنیت سرمایه و سود دهی بالا در صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۱۵۵

رشد فزاینده نرخ تورم و نبود ثبات در بازارهای سرمایه ای خرد و کلان و بی ثباتی در بازار ارز و سکه و طلا و تلاش دولت برای به ثبیت رساندن این بازارها نه تنها دیگر برای سرمایه گذاران جذاب نیست بلکه در برخی مواقع باعث از بین رفتن اصل سرمایه و زیان می‌شود، از این رو به نظر می رسد در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری بانک ها هستند که علاوه بر سوددهی امنیت سرمایه را نیز تضمین می‌کنند. در این بین صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین می‌تواند گزینه خوبی برای پول های سرگردان بازار باشد تا مشتریان علاه بر دریافت سود دیگر دغدغه از بین رفتن سرمایه را نداشته باشند.

صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین که در سال ۱۳۹۰ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان صندوق سرمایه‌ گذاری، فعالیت خود را آغاز کرده است، توانسته با مدیریت دارایی‌های صندوق که عمدتاً شامل سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است و توسط مدیر سرمایه‌گذاری صندوق صورت می‌گیرد، نه تنها امنیت سرمایه را تضمین کرده است بلکه سود قابل توجهی را به مشتریانش ارائه دهد.

صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین به منظور حداقل کردن ریسک سرمایه‌گذاری، به صورت متنوعی در اقساط مختلف سرمایه خود را به صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌پردازد. این تنوع و توزیع مناسب سرمایه، ریسک سرمایه‌گذاری را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و به سرمایه‌گذاران امکان دستیابی به سود‌های پایدار و پیش‌بینی شده را می‌دهد.

صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین از جهات مختلفی دارای مزیت‌های جذابی برای سرمایه گذاری است. از یک سو پرداخت سود ۲۴.۵ درصدی یک سود دهی پایدار و مطمئن را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است و از سوی دیگر سرمایه این صندوق در اوراق با درآمد ثابت و گواهی سپرده‌های بانکی توزیع شده است و به همین دلیل ریسک سرمایه گذاری در این صندوق به شدت کاهش یافته است.

سود سرمایه گذاران صندوق ایران زمین برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲، با یک درصد افزایش به ۲۵/۵درصد رسید که نسبت به فروردین سالجاری ۲/۵ درصد رشد داشته است. افزایش سود صندوق در ۹ ماه گذشته طی دو مرحله صورت گرفته که سود موثر ۲۸/۷ درصدی سالیانه را موجب شده است.

طبق آمار صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ایران زمین، در حال حاضر با بیش از ۸ هزار میلیارد تومان دارایی که حدود 3 برابر سرمایه بانک همنام این صندوق است، 83,746,899 واحد سرمایه گذاری را به امید کسب سود هرچه بیشتر مدیریت می‌کند.

مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ به عنوان مدیر این صندوق سعی دارد با ایجاد فاصله هرچه بیشترمیان سود و تورم از طریق ترکیب هوشمندانه دارایی‌های صندوق در سپرده های بانکی، اوراق مشارکت، سهام، و غیره نظر سرمایه‌گذاران را جلب و آنها را نسبت به تداوم سرمایه‌گذاری تر مشتاق کند.

بر اساس این گزارش، سود دریافتی از این صندوق معاف از مالیات است و بر خلاف سپرده‌های بانکی، سرمایه گذاران سود روزشمار خود در این صندوق را می‌توانند حتی با سرمایه گذاری ده روزه و کمتر نیز دریافت کنند. همچنین سرمایه گذاری در این صندوق نیاز به به تحلیل و پیگیری مستمر بازار سرمایه و قیمت‌های سهام ندارد و سرمایه گذاران به صورت مستقیم از سود‌های حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صندوق بهره‌مند می شوند، این ویژگی ها باعث شده است تا سرمایه گذاران از این صندوق استقبال کنند و همچنان به دریافت سود بیشتر امیدوار باشند، مساله ای که با تلاش مدیران مجموعه بانک ایران زمین محقق شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز